Podpis Smlouvy o strategické spolupráci mezi LOM PRAHA s.p. a AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

Podpis Smlouvy o strategické spolupráci mezi LOM PRAHA s.p. a AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
Autor: LOM Praha|Popisek: Jiří Protiva a Dieter John při podpisu smlouvy
23 / 06 / 2021, 14:00

Smluvní strany, LOM PRAHA s.p. a AERO Vodochody AEROSPACE a.s., dokončily vyjednávání a dnem 23. června 2021 podepisují Smlouvu o strategické spolupráci. Ve smlouvě deklarují vzájemnou součinnost při prodloužení provozní doby proudových podzvukových cvičných letounů L-39C, možnost pověření LOM Praha opravami proudových motorů AI-25TL pro L-39 v rámci průmyslové spolupráce a zavádění letounů L-39NG do výcvikového systému pilotů v Centru leteckého výcviku.

S příchodem nového vedení státního podniku LOM PRAHA s.p. došlo k zintenzivnění dosavadních jednání se společnostmi AERO Vodochody AEROSPACE a.s. a OMNIPOL a.s, který do jednání aktivně vstoupil. Vstřícný krok obou stran je klíčovou indicií kzachování schopnosti strategického podniku Ministerstva obrany ČR pro základní a pokračovací výcvik pilotů Vzdušných sil Armády ČR.

„Podpisem smlouvy o strategické spolupráci jsme se výrazně posunuli v zajištění kontinuity výcviku pilotů Vzdušných sil Armády České republiky, přičemž jsme se zároveň dohodli na průmyslové spolupráci v dílčích oblastech společných zájmů,“ řekl Mgr. Jiří Protiva, ředitel LOM PRAHA s.p.

protiva

                                                       Jiří Protiva a Dieter John (Foto: LOM Praha)

 

Na základě dlouhodobé strategické spolupráce mezi Aerem Vodochody a LOM Praha zpracovalo Aero podklady pro prodloužení životnosti letounů L-39 Centra leteckého výcviku. „Vzdušné síly AČR jsou naším nejdůležitějším strategickým partnerem. Naším cílem je podpořit zajištění současného i budoucího výcviku vojenských pilotů v České republice,“ doplnil Dieter John, prezident a CEO Aera Vodochody.

Flotilu letounů AERO L-39C Albatros, kterou v současné době tvoří 7 strojů, provozuje Centrum leteckého výcviku státního podniku LOM PRAHA s.p. na letišti Pardubice. Od počátku jejich nasazení, tj. od roku 2004 do současné doby, nalétaly 20 400 letových hodin. Aktuální nálet se u jednotlivých letounů pohybuje mezi 2 400 až 3 000 letovými hodinami. Technická životnost strojů se však blíží konci jejich provozu a rezignace na tuto schopnost by negativně ovlivnila kontinuitu výcviku leteckého personálu VzS AČR a jejich přechod k pokročilé taktické přípravě na podzvukové i nadzvukové letecké technice.

Tisková zpráva je společným prohlášením LOM PRAHA s.p a AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace