Požár znamenal definitivní konec. Vrtulníková výsadková loď USS Bonhomme Richard jde do šrotu

Požár znamenal definitivní konec. Vrtulníková výsadková loď USS Bonhomme Richard jde do šrotu
Autor: public domain|Popisek: USS Bonhomme Richard
05 / 12 / 2020, 12:00

US Navy se definitivně rozhodla vyřadit vrtulníkovou výsadkovou loď USS Bonhomme Richard (LHD-6) ze služby poté, co bylo plavidlo vážně poškozeno explozí a následným požárem v červenci tohoto roku.

Čas vrtulníkové vrtulníkové výsadkové lodi USS Bonhomme Richard se koncem roku naplnil. Americké námořnictvo rozhodlo o jejím vyřazením ze služby a sešrotování. Plavidlo bylo těžce poškozeno v červenci explozí a následným masivním požárem. Výsledkem bylo 60 zraněných.

Rozhodnutí amerického námořnictva pak uspíšily i vysoké finanční náklady, které by musely být investovány do celkové opravy lodi. Oprava by totiž trvala pět až sedm let a předpokládáné finanční prostředky by se vyšplhaly až na 3,2 miliardy dolarů, potvrdil kontradmirál Eric Ver Hage, zodpovědný za údržbu a modernizaci amerických válečných lodí.

                                   

                                                                            Video: YouTube

V úvahu sice ještě přicházelo přestavění na jiný typ plavidla, například nemocniční lodi, ale tuto alternativu nakonec US Navy zavrhla rovněž z důvodů předpokládaných vysokých finančních výdajů.

Proto se přistoupilo k ,,ekonomickému řešení", tedy sešrotování lodi. Proces vyřazení ze služby a sešrotování bude trvat zhruba 9-12 měsíců a bude stát asi 30 milionů dolarů, řekl ke konci výsadkového plavidla Hage. USS Bonhomme Richard stál v roce 1998 750 milionů dolarů, což odpovídá dnes 1,2 miliardě dolarů.

Hage dodal, že námořnictvo investovalo do lodi 250 milionů dolarů v rámci modernizačního procesu, který probíhal v době, než došlo na plavidlu k nešťastnému požáru. Bonhomme Richard bude sešrotován zřejmě ve městě Brownsville v Texasu, uvedl server seapowermagazine.org.

Bonhomme Richard na délku měří 257 mm a na šířku 32 m. Ponor je hluboký 8,2 m a loď je při plném výtlaku schopna vytlačit 41 006 t vody. O pohon lodi se starají 2 lodní šrouby a 2 parní turbíny, které jsou schopny vyvinout výkon až 70 000 koní. Rychlost lodi je 33 km/h. Stavba lodi byla zahájena v roce 1995 a o dva později byla spuštěna na vodu. V roce 1998 pak vstoupila do služby.

 

Zdroj: seapowermagazine.org, Wikipedia

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace