Příčinou zřícení japonské F-35 byla pravděpodobně prostorová dezorientace pilota

Příčinou zřícení japonské F-35 byla pravděpodobně prostorová dezorientace pilota
10 / 06 / 2019, 19:00

Japonský ministr obrany Takeši Iwaya prohlásil, že za havárií japonského letounu F-35 byla prostorová dezorientace a závrať 41letého pilota Akinoriho Hosomiho.

Přičinou zřícení japonské F-35, která z radarů zmizela 9. dubna, není zřejmě technická závada stroje, o čemž se spekulovalo, ale prostorová dezorientace pilota Akinoriho Hosomiho, jehož smrt před několika dny potvrdilo japonské ministerstvo obrany. ,,Máme za to, že pilot (Hosomi) měl pravděpodobně závrať či ztratil orientaci v prostoru a nebyl si vědom svého stavu, uvedl ministr obrany Iwaya. ,,Může to postihnout kteréhokoliv pilota bez ohledu na jeho zkušenosti," doplnil ministr obrany.

Tento stav pak měl za následek, že se Hosomi řítil do Pacifického oceánu rychlostí vyšší než 1 100 km/h bez šance na přežití. Pilot se nesnažil ani katapultovat, což by potvrzovalo teorii, o níž hovořil japonský ministr obrany. 

Japonské letectvo se kvůli nehodě svého letounu zaměří na implementaci dalších prvků do výcviku, které by se zaměřily na rozpoznání prostorové dezorientace.

9. dubna se F-35 Japoncům ztratila nad Pacifikem, když byla s dalšími třemi stroji F-35 na cvičném letu. Stalo se tak asi 30 minut poté, co stroj vzlétl ze vzdušné základny Misawa. Od té doby probíhaly záchranné operace za účelem nalezení stroje, ale ty byly ukončeny, přičemž trup letounu se nakonec nenašel.

 

Zdroj: nationalpost.comdefensenews.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace