,,Přikované" Lancery. USAF má nedostatek bombardérů, které jsou připravené pro boj

,,Přikované&quote; Lancery. USAF má nedostatek bombardérů, které jsou připravené pro boj
Popisek: B-1 Lancer
15 / 06 / 2019, 10:15

Server National Interest se zamýšlí nad otázkou, proč má USAF pro boj k dispozici jen málo nadzvukových strategických bombardérů B-1 Lancer, které jsou bojeschopné.

USAF řeší problémy se svými strategickými letouny B-1 Lancer. Jen nízký počet strojů z celkových 62 je totiž podle serveru National Interest připraveno pro skutečný boj. Nepříliš optimistická zpráva pak spadá do období, kdy se americké letectvo snaží nasadit do vzduchu větší palebnou sílu, která by operovala na dlouhé vzdálenosti. Mechanické problémy s vystřelovacími sedadly v dubnu tohoto roku měly za následek uzemnění Lancerů na dobu trvající přes jeden měsíc.

                                   

USAF disponuje v současné době 62 bombardérů B-1 Lancer, jak už jsme zmínili. V roce 2017 bylo podle dostupných informací, na které se National Interest odvolává, pouze 53% Lancerů, které byly bojeschopné či mohly absolvovat bojovou misi kdykoliv. To je jen těsná nadpoloviční většina, což je ovšem nízké číslo.

Server National Interest poukazuje na to, že akceschopných bombardérů je opravdu málo a pohybují se pouze v jednomístných číslech, pokud by mělo dojít na vzlet do bojové mise. A co více - posádka, která má prodělat výcvik, jej musí absolvovat na jiném stroji, než je Lancer, protože analogicky k tomu není dostatek bombardérů na tyto účely.

Američtí legislativci z podvýboru ze Sněmovny reprezentantů, který dohlíží nad akvizičními programy US Navy, námořní pěchoty a akvizicemi lodí či letadel se obávají, že bojová připravenost Lancerů nemá v současné době prioritu ani zdroje k tomu, aby se počet těchto bojeschopných bombardérů zvýšil. Proto ve svém návrhu plédují pro to, aby se zvýšila bojová připravenost Lancerů, zabývají se i otázkami, jak by mělo letectvo přistupovat k řešení strukturálních problémů a rozvinout účinnou strategii k řešení zmiňovaných potíží v budoucnu.

Tento plán by tak měl nejen zvýšit bojovou připravenost Lancerů, které svého času tvořily hlavní platformu pro podpůrné mise na dlouhé vzdálenosti nad Irákem a Afghánistánem, ale odstranit pokud možno také  mechanické a další problémy bombardérů. 

Počátky bombardéru se datují šedesátými léty, kdy USAF požadovala zkonstruovat rychlý stroj, který by byl schopný proniknout sovětskou vzdušnou obranou a udeřit na strategická místa Sovětského svazu jadernými zbraněmi. Konstrukce stroje se ujala společnost North American Rockwell, která začala podle zadání USAF na stroji během šedesátých let pracovat. Původní označení letounu bylo B-1A. Na počátku sedmdesátých let v předstihu získala společnost Rockwell zakázku na výrobu 240 kusů B-1A. První let potom absolvoval prototyp 23. prosince 1974. Do služby byla verze B-1B zařazena v roce 1986.

 

Zdroj: nationalinterest.org

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace