Roll-out prvního prototypu jihokorejského letoun KF-X již v dubnu

Roll-out prvního prototypu jihokorejského letoun KF-X již v dubnu
Autor: Korean Aerospace Industries|Popisek: KF-X
12 / 02 / 2021, 14:00

Server defenseworld.net informoval, že roll-out jihokorejského letounu 4,5 generace se uskuteční v dubnu, tedy dříve, než byly původní plány.

Roll-out nového jihokorejského letounu KF-X se má uskutečnit oproti plánům již v dubnu, uvedl server defenseworld.net. První prototyp je v současné době v poslední fázi smontovacího procesu. Ten začal v září 2020 pod taktovkou společnosti Korea Aerospace Industries (KAI). 40 letounů by měly být podle stávajícího harmonogramu dodáno do roku 2028 a dalších 80 pak do roku 2032.

KF-X je letoun, na nějž hodlá Jižní Korea v příštích letech společně s F-35 sázet. KX-F je dvoumotorový stroj 4.5 generace, který má v budoucnu nahradit notně zastarávající letouny F-5 a F-4. I když pojí F-35 a KF-X řada podobných parametrů, přece jen se podle odborníků jihokorejský letoun spíše blíží charakteristikám stroje F-16, co se týče celkového výkonu.

Nicméně klíčovou roli hraje ekonomická výhodnost celého projektu, protože provozní náklady připravovaného letounu mají být výrazně nižší než F-35, některé zdroje hovoří až o polovinu. Podle výrobce má mít KF-X oproti F-35 výhodu ve větší manévrovatelnosti, ale v charakteristice stealth na tom je samozřejmě lépe americký stroj.

Pokud se zaměříme na zbraňové systémy stroje KF-X, tak víme, že firma KAI se domluvila zbrojovkou MBDA na integraci střely Meteor do jihokorejského letounu. Raketa Meteor, která bude také součástí výzbroje stíhače Gripen E, je schopná zasáhnout cíl na vzdálenost 120 km. Kromě střely Meteor mají být integrální součástí výzbroje rovněž rakety AIM-9 Sidewinder, IRIS-T a AIM-120 AMRAAM. 

Počítá se i s instalací radarové technologie AESA. KF-X má pohánět dvojice motorů Hanwha Techwin General Electric, letoun má být rychlejší než F-35, kdy předpokládaná rychlost KF-X má činit 1,81 Mach, přičemž u amerického letounu je ,,jen" 1,6 Mach (a více).

 

Zdroj: defenseworld.net 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace