Ruské ministerstvo obrany: Objednávky T-50 počkají

Ruské ministerstvo obrany: Objednávky T-50 počkají
Popisek: Ilustrační foto PAK-FA
06 / 02 / 2017, 07:15

Nasazení ruského letounu páté generace T-50 (PAK-FA) se začíná měnit v cosi nereálného a neuchopitelného.

Podle vyjádření ruského ministerstva obrany nedává smysl, aby se objednávaly nákladné stíhače T-50 (PAK FA), dokud budou k dispozici levné analogické stíhačky Su-30/35. Hlavním důvodem je mimo jiné i finanční náročnost celého projektu. Patrně někdy během vyzbrojovacího období 2018-25 se nějaká objednávka udělá.

Původně plánované stovek kusů se smrskly na zatím finálních 52, kdy 12 strojů mělo podle informací ruských serverů objednáno po ukončení testů v roce 2018. Poté mělo být znovu přehodnoceno, kolik strojů ministerstvo pro ruské letectvo objedná.

Psali jsme: Mig-35 jako Potěmkinova vesnice pro Putina?

Letové testy s novým motorem "Izdelie 30" proběhnou v ideálním případě v roce 2017, první kus tohoto motoru byl totiž vyroben až 11. listopadu 2016. Vzhledem ke složitosti výroby nového motoru, může nakonec finální výroba probíhat se starými motory AL-41F. Ruský deník Izvestija přinesl informaci, že nový motor bude připraven k sériovému nasazení až někdy v letech 2025 až 2027.

Jakoby tohle nestačilo, v průběhu zkoušek byla zjištěná nedostatečná strukturální tuhost, a tedy její odstranění sebou ponese zvýšení hmotnosti. Kompozitní materiály, o nichž ruská média často mluvila, jsou svou kvalitou pozadu a možná bude nutné použít kovové výztuhy. Tím samozřejmě dojde ke snížení poměru tahu motoru k hmotnosti letadla. 

"S největší pravděpodobností se jedná o další státní program vyzbrojování, který je plánován na roky 2018-2025," řekl Jurij Borisov, zástupce ruského MO v odpovědi na otázku o možném načasování dodávek stíhačky armádě. Dodal, že je třeba nejprve dokončit testovací letadla.

"Nikam nepospícháme," řekl Borisov. Dokud budou stávající analogy uspokojovat potřeby ozbrojených sil, není třeba utrácet peníze na nákup drahých nových zařízení.

"Provádíme zkušební provoz, koupili jsme omezené množství, sledujeme, jak se chovají v praxi, identifikujeme všechny nedostatky, a můžeme provést všechny změny, než přijde čas k nákupu," dodal Borisov.

Zdroj: Tass

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace