Nová ruská samohybná houfnice Malva se představuje. Co o ní víme?

Nová ruská samohybná houfnice Malva se představuje. Co o ní víme?
Autor: en.topwar.ru|Popisek: Samohybná houfnice 2S43 Malva
21 / 07 / 2020, 14:30

2S43 Malva je nově vyvíjenou ruskou samohybnou houfnicí. O systému, jehož vývoj probíhá utajeně, nevíme mnoho informací, až nyní prosákly na veřejnost první zprávy. Co je tedy zatím známo?

Ruskou armádu má kromě systému 2S35 Koalice-SV posílit i nová kolová samohybná houfnice 2S43 Malva ráže 152 mm. Její vývoj spadá pod Centrální výzkumný institut Burevestnik, který je divizí závodu Uralvagonzavod. Právě Centrální výzkumný institut Burevestnik zveřejnil první foto nové samohybné houfnice. Nově vyvíjená houfnice na podvozku vozidla BAZ-6010-027 je navržena k ničení nepřátelských velitelských stanovišť, komunikačních center, dělostřeleckých a minometných baterií, protitankových zbraní a rovněž lidské síly.

Podle nejmenovaných ruských vojenských zdrojů, na něž se server Army Recognition odvolává, má zhruba 20tunová Malva stejný typ kanonu ráže 152 mm, který je použit i u houfnice 2S19 Msta-S. Malva je schopná vystřelit z kanonu přes 8 ran za minutu a je vybavena novým poloautomatickým nabíjecím systémem. V tom však zaostává za samohybnou houfnicí 2S35 Koalice-SV, která podle dostupných informací dokáže průměrně vystřelit až 16 ran za minutu, maximálně pak 20. Malva může dosáhnout rychlosti 80 km/h a dojezd činí 1 000 km.

Malva by pak měla být lehčí, mobilnější a také snadněji vzduchem přepravitelným prostředkem než ostatní systémy. Tím se rozšiřuje i akční radius budoucích misí, do nichž bude Malva nasazena. Vždy je ovšem něco za něco. Vyšší mobilita, případně přepravitelnost vzduchem je vykoupena poloautomatickým nabíjením a též tím, že obsluha děla je zcela nechráněna proti palbě protivníka, střepinám nebo tlakové vlně způsobené výbuchem.

Přitom to jsou právě zkušenosti z rusko-ukrajnského konfliktu na Donbasu, že největší ztráty měli právě ukrajinští dělostřelci u zbraní, kde nebyli chráněni. Raketometná salva zcela zlikvidovala celou jednotku. Podle některých odborníků se jednalo o válku dronů a dělostřelectva.

Podle serveru Army Recognition by měla Malva nahradit v budoucnu tažené houfnice Msta-B, která je ve službě od 80. let a ještě starší systém 2S1 Gvozdika. Zatím neznáme důležité technické parametry Malvy, které dosud nebyly zveřejněny, protože projekt probíhá v podstatě v tajnosti. Na každý pád společně se zmíněnou samohybnou houfnicí Koalice-SV může Malva představovat pádnou údernou sílu na bojišti.


Zdroj: Army Recognition

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace