Rusko uznalo svou neschopnost zmodernizovat sovětské křižníky a torpédoborce

Rusko uznalo svou neschopnost zmodernizovat sovětské křižníky a torpédoborce
Autor fotografie: Wikipedie|Popisek: Jaderný křižník třídy Kirov
13 / 03 / 2020, 10:00

Moderní Rusko není schopné včas opravit a zmodernizovat většinu svých velkých bojových hladinových lodí postavených ve „zlaté éře“ námořnictva SSSR. Uvádí to Mil.Press FlotProm, citující zdroje ve Vojenském výcvikovém a vědeckém centru a Krylovském státním vědeckém centru.

Mil.Press uvádí, že se vyskytly problémy během modernizace raketového křižníku Project 1164 Maršál Ustinov, těžkého letadlového křižníku Projekt 11435 Admiral Kuzněcov a těžkého jaderného raketového křižníku Admiral Nachimova, třída Kirov.

Modernizace dalšího těžkého jaderného křižníku třídy Kirov Petr Veliký je ve skutečnosti odložena a obnova raketového křižníku Projektu 1164 Moskva byla omezena na pouhé obnovení funkčnosti lodi.

Mimo to Mil.Press uvádí, že torpédoborce Projektu 956 nemohly být udržovány ve stavu bojové připravenosti, a to kvůli problémům s turbínami, v důsledku čehož jsou ze 17 lodí postavených pro sovětské námořnictvo dlouhodobě provozuschopné jen 3 a v současné době jen 1 loď.

Průměrný věk válečných lodí ruského námořnictva překročil 25 let, což je více než u Spojených států (20 let) a u Číny (13 let). Čína je však specifická, protože teprve buduje svoji námořní dominanci v regionu. "Souběžně se zachováním bojové připravenosti starých bojových jednotek flotily je nutné přistoupit co nejrychleji k sériové stavbě lodí pro provoz v mořích a oceánech," připustil jeden z zdrojů pro Mil.Press.(zváno též v angličtině Deep sea nebo Blue Sea).

V únoru Mil.Press FlotProm, citující průmyslový zdroj obeznámený se situací, uvedl, že modernizace jaderného křižníku Petr Veliký (Projekt 1144) může být v důsledku různých faktorů, včetně finančních výrazně omezena.

Toto by znamenalo, že bojové schopnosti ruského námořictva se sníží včetně strategických schopností, tedy že ruské námořnictvo bude možná silné v ponorkovém loďstvu, ale co se týče hladinového, bude se blížit pobřežní stráži bez strategických schopností, pokud neopomeneme odpálení střel ze stále svým způsobem funkčních raketových křižníků.

 

Zdroj: Lenta.ru

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.