Ruský expert: Čínský stíhač J-20 je kopií našeho Migu 1.44

Ruský expert: Čínský stíhač J-20 je kopií našeho Migu 1.44
Popisek: Mig 1.44
08 / 10 / 2017, 09:00

Čínský letoun 5. generace je hodně podobný experimentálnímu prototypu vyvinutému ruským Migem. Tvrdí to editor ruského vojenského magazínu Dmitry Drozdenko.

MiG 1.44, Mikoyan-Gurevich design Bureau prototype of a promising multifunctional frontline fighter (1997) - MAKS 2015

MiG 1.44 Prototype Fighter

Tajemný Mig 1.44, který se již mnoho let skrývá pod plachtou na letišti Zhukovsky začal vznikat dokonce dříve než americký Raptor. Premiéra stroje byla naplánována na rok 1995. To se již tradičně nepovedlo a další premiéra měla být v roce 1997 na výstavě MAKS. Také se nepovedlo a první vzlet stroje byl až v roce 2000, konkrétně 29. února.

Stíhače Chengdu J-20 jsou nyní podle fotografií z čínských sociálních sítí dodávány k operačním jednotkám čínského letectva a "říše Středu" tak předhonila svého ruského rivala, jehož projekt T-50 je úspěšný jen na webových stránkách propagandistických webů napojených na Kreml. Podle Drozdenka se J-20 hodně podobá ruskému stroji Mig 1.44, který se ukázal naposledy na výstavě MAKS 2015 v Moskvě.

"Podle mého názoru je stroj vyroben na základě ruského MiG 1.44. Tento stroj byl vyvinut do soutěže s PAK FA v předběžné fázi návrhu, a svůj první let si odbyl v roce 2000. Čínský letoun je mu velmi podobný. Ačkoli to nebylo oznámeno oficiálně, J-20 využívá náš motor AL-31F, vyvinutý firmou Salut, kterou Číňané koupili za půl miliardy dolarů, "prozradil Drozdenko.

MiG 1.44 byla odpověď Ruska na program Advanced Tactical Fighter v USA, který vedl k nasazení stroje F-22 Raptor. Vzhledem k pádu Sovětského svazu, byl program MiG 1.44 sužován nedostatkem finančních prostředků a zpoždění. Nakonec vzlétl v roce 2000, asi devět let poté co bylo původně plánováno.

Letadlo bylo na stíhač velmi velké a mělo delta design, podle některých zpráv speciálně vyvinutý motor s řízeným vektorem tahu měly umožnit letadlu, aby se zavěsilo nehybně ve vzduchu a mohlo napadat pozemní cíle. 

Technické údaje:

Posádka: 1
Délka: 19 m
Rozpětí: 15 m
Výška: 4.50 m
Prázdná hmotnost: 18,000 kg
Maximální vzletová hmotnost: 35,000 kg
Pohon: 2 × Lyulka AL-41F , 176 kN tah každého motoru
Maximální rychlost: Mach 2.6, 2,760 km/h
Dolet: 4,000 km
Dostup: 21,555 m 

Výzbroj

Dělo: 1× 30 mm Izhmash GSh-301, 250 nábojů
Střely: R-77 (AA-12 Adder) radarem naváděná středního dosahu, R-73 (AA-11 Archer) IR naváděná krátkého dosahu, K-37 radarem naváděná dlouhého dosahu, K-74 IR naváděná krátkého dosahu, bomby AGM

Zdroj: Foxtrot Alpha, DefenseNews, Twitter

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace