Ruský letoun Su-57 nadále v problémech. Stroj nevstoupí do služby před rokem 2027, míní západní analytikové

Ruský letoun Su-57 nadále v problémech. Stroj nevstoupí do služby před rokem 2027, míní západní analytikové
Autor: screenshot Youtube|Popisek: Su-57
12 / 03 / 2019, 14:00

Letoun 5. generace Su-57 je trápí především problémy technického rázu, a proto se jeho zařazení do aktivní služby odkládá. Západní vojenští analytikové se domnívají, že letoun nevstoupí do služby před rokem 2027.

Zatímco se Rusové těší na to, že letoun 5. generace Su-57 ponese hypersonické rakety, čímž s nadsázkou řečeno končí dobré zprávy, vzhledem k technickým i jiným problémům, které jsou chronické, vstup letounu do aktivní služby se odkládá. Podle západních vojenských analytiků to nebude před rokem 2027. Ale možná to nebude ani po tomto datu.

Technické, ale i další potíže sužují letoun prakticky od začátku projektu na vývoj nového stroje 5. generace. Nejnovější informace hovoří o tom, že sériová výroba letounů Su-57 se zpozdí nejméně do roku 2020. Vzdušně-kosmické síly Ruské federace počítaly dlouhodobě s tím, že první sériová Su-57 bude zařazena do služby mezi lety 2018 - 2019, k tomu však s největší pravděpodobností nedojde.

Roky zpožďování vývoje letounu mají za následek, že stroj bude zastarávat a bude tedy mé=ně konkurenceschopný na zahraničních trzích. Odhlédneme-li potom od překročení rozpočtu u celého projektu, problémy ve fázi výzkumu a vývoje, samostatnou kapitolou jsou zmíněné technické nedodělky, s nímž dlouhodobě konstruktéři zápasí. Jedná se především o ne úplně výkonné motory a pomalý proces při jejich vývoji, nedostatečná schopnost stealth, která je vojenskými experty nejen Západu zpochybňována.

Rusové mají sice s letounem velké plány, ale mnoho z nich může zůstat pouze na papíře. ,,Zaseknutý projekt" je poznamenán nejen finančními problémy a nesouladem mezi podílem práce a celkovými náklády, ale svůj vliv mají určitě i sankce ze strany Západu a propad ruské ekonomiky v jejich důsledku. Podaří se Rusku navzdory všem zmíněným problémům tempo projektu Su-57 zrychlit a odstranit třecí plochy? Na to si budeme muset ještě nějakou dobu počkat.


Zdroj: nationalinterest.org

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace