Druhá šance projektu tureckého tanku Altay. S motory pomůže Jižní Korea

Druhá šance projektu tureckého tanku Altay. S motory pomůže Jižní Korea
Autor: CeeGee CC BY-SA 4.0|Popisek: tank Altay
02 / 11 / 2021, 13:00

SM v minulost ve svých článcích informoval, že projekt tureckého tanku 4. generace Altay je ohrožen mimo jiné proto, že trpí vážnými technickými problémy, motor nevyjímaje. Jižní Korea, která je partnerem při vývoji vozidla, s motory nakonec pomůže.

Tank Altay měl být jasným důkazem, že Turecko dokáže ve spolupráci s jiným státem vyrobit moderní vozidlo, které by bylo v technických parametrech minimálně srovnatelné se západními standardy. Prototyp tanku byl představen již v roce 2011, prakticky od té doby projekt sužují problémy různého rázu.

Projekt se musí vyrovnávat kromě velkého zpoždění, kdy podle původního plánu mělo být již dodáno 40 tanků Altay ve verzi T1 do roku 2020, také s chronickými technickými obtížemi, v níž hraje ,,prim" hlavně absence výkonných motorů.

Koncem minulého roku se výrobce tanku, společnost BMC, obrátila na firmu Hyundai Rotem a skrze ní také dalšími jihokorejskými koncerny či konglomeráty - Doosan a S&T Dynamics s prosbou o pomoc při řešení zmíněných technických problémů s důrazem na powerpack vozidla. V březnu tohoto roku bylo oznámeno, že BMC dosáhla v tomto směru dohody se zmíněnými dvěma firmami.

Server Defence Blog nyní informoval, že Turecko a Jižní Korea podepsaly dohodu, v rámci níž jihokorejský partner dodá Ankaře potřebné motory. Podepsání dohody je navázáno na setkání tureckého ministra zahraničí Mevlüta Cavusoglu s jihokorejským protějškem Chung Eui-yongem. Oba politikové hovořili mimo jiné o bližší spolupráci v obranném průmyslu a Cavusoglu prohlásil, že právě Jižní Korea je pro Ankaru důležitým partnerem, s nímž počítá dál.

Pokud se podaří osadit Altaye jihokorejskými motory, vyřeší se další problémy a zpožděný projekt bude pokračovat dál, počítá se s tím, že se vyrobí v budoucnu 1 000 vozidel, přičemž vzniknou dvě varianty - T1 a T2. Vylepšenou verzi Altay T2 má pohánět domácí pohonná jednotka (je aktuálně ve vývoji), má mít lepší balistickou ochranu (munice v oddělené pancéřové schránce), přičemž výzbroj se rozšíří o z hlavně odpalované řízené střely. Následně chce Turecko mít k dispozici i verzi T3 s bezosádkovou věží.

 

Zdroj: Defence Blog

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace