Sikorski a Boeing představily koncept nového útočného vrtulníku FLV

Sikorski a Boeing představily koncept nového útočného vrtulníku FLV
14 / 04 / 2017, 10:15

Společnosti Sikorski a Boeing představili první náhled na koncept nového útočného vrtulníku FLV

Společnosti Sikorsky a Boeing nabídly do programu americké armády  Future Vertical Lift (FVL) novou koncepci vrtulníku na základě stávající dopravní konstrukce SB>1 Defiant.

10. dubna 2017 společnost Lockheed Martin, která je vlastníkem Sikorsky, zveřejnila video ukazující jak dopravní, tak útočnou variantu vrtulníku do projektu FLV. Armáda chce konkrétně tímto programem nahradit jak transportní UH-60 Black Hawk, tak útočný vrtulník AH-64 Apache.

Není specifikováno, zda je zapotřebí, aby jak dopravní verze, tak útočná byly vytvořeny na stejném základu, ale samozřejmě by to bylo velmi prospěšné. Sikorsky a Boeing jak se zdá, se rozhodli vytvořit dva samostatné, ale vysoce příbuzné designy se společnými komponenty.

Psali jsme: Stavatti Machete: Nový Warthog A-10

Nový model bude sdílet motory, hnací ústrojí, zadní vrtule a řídící plochy, palivové nádrže, vnitřní avioniku a elektroniku. Vrtulník s tlačnou vrtulí a koaxiálními, tuhými rotory by byl podstatně rychlejší než tradiční vrtulníky, více maneuverable, stabilnějších zatímco se vznáší, a tišší.

Podle videa by finální dopravní verze měla mít cestovní rychlostí nejméně 280 mil za hodinu a pracovat i v takzvaných „Hot-and-High“ podmínkách, s možností vznášet se vysoko nad zemí v nadmořské výšce až 6 000 stop a teplotách do 95 stupňů Celsia. Pokud jsou tyto údaje přesné, hbitěji vyhlížející model bojového vrtulníku bude mít minimálně podobné schopnosti, což by bylo významné zlepšení stávajících útočných vrtulníků. Americký AH-1Z Zulu Cobra používaný mariňáky má maximální cestovní rychlosti 184 mil za hodinu, zatímco větší armádní AH-64D Apache 182 mil za hodinu. Nový vrtulník by měl mít i větší dolet, než stávající stroje.

Zdroj: IHS Jane´s, The Drive

 

 

Tagy článku

-->