Šok, nebo už realita? Ze 152 německých vrtulníků Tiger a NH90 je pouze 20 připraveno do akce

Šok, nebo už realita? Ze 152 německých vrtulníků Tiger a NH90 je pouze 20 připraveno do akce
Autor: Sgt. Rick Frost, U.S. Army (114th PAD)|Popisek: Eurocopter Tiger
21 / 01 / 2020, 13:00

Podle německého deníku Bild čelí německá armáda vážným problémům spojených s akceschopností vrtulníkových kapacit.

Deník Bild informoval o vážných problémech, které má německá armáda s operační připraveností bitevních vrtulníků Eurocopter Tiger a víceúčelových vrtulníků NH90. Podle listu Bild bylo v listopadu minulého roku do akce připraveno pouze 8 bitevních vrtulníků Tiger z 53 a 12 víceúčelových vrtulníků NH90 z 99. Celkem to tedy znamená, že do reálné akce mohlo být nasazeno 20 německých vrtulníků Tiger a NH90 ze 152.

,,Katastrofální operační připravenost vrtulníků Tiger má vliv i na výcvik pilotů. Tento stav je nezodpovědný," stěžuje si poslanec za stranu Zelených Tobias Lindner. Politik doplnil, že problémy hlavně s vrtulníky Tiger jsou již starého data.

Bild poukazuje na to, že za problémem stojí standardní kontroly strojů, které se však pravidelně zpožďují, což má jít podle Bundeswehru na vrub společnosti Airbus Helicopters Germany, jež je zodpovědná za polovinu všech rutinních kontrol vrtulníků Tiger (po 400 hodinách letu), a u NH90 za téměř 90 procent rutinních kontrol (po 600 letových hodinách). Bundeswehr dále tvrdí, že společnost Airbus Helicopters Germany plní pouze částečně své smluvní závazky, tedy poskytuje neúplné a opožděné plnění.

Na každý pád zmíněné problémy vrtulníků Tiger a NH90 je nutno vnímat v širších souvislostech spojených s problémy německé armády, respektive s některými jejími (značně) redukovanými kapacitami. V roce 2018 byl německému parlamentu předložen dokument s názvem ,,Zpráva o operační připravenosti primárních zbraňových systémů Bundeswehru", který ukázal na ne příliš lichotivou statistiku, z níž vybíráme: Ze 128 letounů Eurofighter Typhoon bylo operačně připraveno jen 39, z 93 strojů Panavia Tornado 26, ze 13 fregat 5. Nejhorší byl stav u ponorek, ze 6 jich nebyla operačně připravena žádná.

 

Zdroj: Bild

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace