Společnost General Dynamics Land Systems-UK získala kontrakt na stavbu demonstrátoru vozidla Foxhound s elektrickým pohonem

Společnost General Dynamics Land Systems-UK získala kontrakt na stavbu demonstrátoru vozidla Foxhound s elektrickým pohonem
10 / 09 / 2020, 14:00

Společnost General Dynamics Land Systems-UK (GDLS-UK) obdržela ve spolupráci s firmou NP Aerospace kontrakt od britského ministerstva obrany na stavbu demonstrátoru vozidla Foxhound s elektrickým pohonem. Společnost NP Aerospace je známá jako globální výrobce vojenských technologií a integrátor vojenských vozidel, jenž na výrobu svých produktů využívá ultralehké, vysoce výkonné materiály. Kromě firmy NP Aerospace budou s GDLS-UK na projektu spolupracovat společnosti Supacat a Magtec.

Společnosti GDLS-UK a Supacat budou v projektu zastávat roli dodavatelů originálních dílů pro vozidla Foxhound, společnost Magtec bude partnerem v oblasti elektrického pohonu a bateriových technologií. Celý projekt bude realizován pod záštitou Ministerstva obrany Velké Británie prostřednictvím armádního projektu „Protected Mobility Fleet Vehicle Programe“. Do tohoto programu kromě obrněných vozidel Foxhound spadají i vojenská vozidla Husky, Mastiff, Panther, Wolfhound, Ridgback a RMWIK (Revised Weapons Mounted Installation Kit) Land Rover.

Vozidlo Foxhound, pro které britská armáda používá název Ocelot, je lehké obrněné vozidlo, které má nahradit vozidla Land Rover Snatch, jež využívají podvozek Land Rover Defender 110. Vozidla Foxhound budou sloužit primárně jako lehká hlídková vozidla, která budou disponovat specializovanou ochranou proti minám a improvizovaným výbušným zařízením. Lehká obrněná vozidla Foxhound byla původně navržena pro potřeby britské armády pro mise v Afghánistánu, kde se první kusy objevily v roce 2012.   

Podle slov viceprezidenta a generálního ředitele společnosti GDLS-UK Carewa Wilkse lehké pěchotní vozidlo již disponuje architekturou, která umožňuje jeho elektrifikaci, a proto je jasnou volbou pro představení nových systémů. Společnost General Dynamics Land Systems-UK bude na základě získaného kontraktu prezentovat inovativní elektrifikovaná řešení pro vozidla Foxhound, která mají umožnit tichou mobilitu vozidla, která se uplatní například při skrytém hlídkování, poskytnout vojákům lehké pěchoty zdroj elektrické energie mimo interiér vozidla a zvětšit prostor pro instalaci a integraci nejnovějších technologií.

Carew Wilks dodal, že v souvislosti s rozvojem technologií, které mají uspokojit budoucí potřeby britské armády, se možnost elektrifikace pozemních vozidel jeví jako inovativní řešení, které je zároveň vhodné i pro navýšení výkonu obrněných vozidel. Hlavní provozní ředitel firmy NP Aerospace David Petheram považuje projekt hybridního elektrického pohonu za významný, protože umožňuje další rozšíření technických možností a schopností obrněných vozidel. Podle slov generálporučíka britské armády Richarda Nugee je úžasné vidět, jak britská armáda testuje elektrická vozidla, ze kterých budou profitovat nejen elitní specialisté a vojáci britských ozbrojených sil, ale také naše planeta.

Společnost General Dynamics Land Systems pracuje kromě projektu elektrifikace vozidel Foxhound na dalších projektech, ve kterých využívá dlouholeté zkušenosti v oblasti dodávek pásových a kolových obrněných vozidel. Ve Velké Británií GDLS realizuje kontrakt na dodávku pásových bojových vozidel Ajax pro tamní armádu. Ta obdrží do roku 2026 celkem 589 bojových vozidel pěchoty Ajax v řadě variant. Kromě toho firma realizuje i dodávky těžkých tanků Abrams, lehkých obrněných vozidel typu LAV-25 nebo osmikolových obrněnců Stryker.

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace