Starší letouny F-35B ,,do šrotu" v roce 2026? Zpráva z Pentagonu varuje

Starší letouny F-35B ,,do šrotu&quote; v roce 2026? Zpráva z Pentagonu varuje
Autor: flickr.com (CC BY 2.0)|Popisek: F-35B
04 / 02 / 2019, 12:00

Nová zpráva Pentagonu varuje, že starší letouny F-35B mohou být vyřazeny ze služby v roce 2026 kvůli ,,vážným strukturálním problémům".

Čeká prvotní letouny F-35B již zanedlouho vyřazení ze služby? Podle nové zprávy Pentagonu to je možné již v roce 2026 kvůli ,,vážným strukturálním problémům". Zpráva Pentagonu upozorňuje na fakt, že životnost nejstarších letounů F-35B může být už jen 2 100 letových hodin, přičemž  mají mít předpokládanou životnost 8 000 letových hodin. 

Strukturální problémy a snížená celková odolnost prvotních letounů F-35B vyšla najevo z každoročního testování, uskutečněné zkušební kanceláří Director of Operational Test and Evaluation (DOT&E).

Testy odolnosti ukázaly, že starší verze letounů F-35B mohou mít životnost už jen 2 100 letových hodin, asi čtvrtina z předpokládané životnosti 8 000 letových hodin. To znamená, že některé modely F-35B mohou být vyřazeny ze služby počínaje rokem 2026, zhruba 10 let poté, co dosáhly počáteční operační způsobilosti," vyplývá z reportu.

F-35b

Čeká starší F-35B vyřazení ze služby už v roce 2026?

 

A dobré zprávy nemá ani DOT&E z testování konvenční verze F-35. Odborníci se také domnívají, že přesnost zabudovaného kulometu F-35A je ,,nepřijatelná" a nesplňuje technické normy předepsané ve smlouvě. I když některá softwarová vylepšení zdokonalila stabilitu zbraně, žádné softwarové či hardwarové změny nebyly implementovány, aby zlepšily přesnost kulometu F-35A, stojí dále ve zprávě.

V Pentagonu tak mají dozajista o čem přemýšlet.

 

Zdroj: thedrive.com, realcleardefense.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace