Starší letouny F-35B ,,do šrotu" v roce 2026? Zpráva z Pentagonu varuje
foto: flickr.com (CC BY 2.0)/F-35B
Nová zpráva Pentagonu varuje, že starší letouny F-35B mohou být vyřazeny ze služby v roce 2026 kvůli ,,vážným strukturálním problémům".
Čeká prvotní letouny F-35B již zanedlouho vyřazení ze služby? Podle nové zprávy Pentagonu to je možné již v roce 2026 kvůli ,,vážným strukturálním problémům". Zpráva Pentagonu upozorňuje na fakt, že životnost nejstarších letounů F-35B může být už jen 2 100 letových hodin, přičemž mají mít předpokládanou životnost 8 000 letových hodin.
Strukturální problémy a snížená celková odolnost prvotních letounů F-35B vyšla najevo z každoročního testování, uskutečněné zkušební kanceláří Director of Operational Test and Evaluation (DOT&E).
Psali jsme
Britské F-35B podle ministra obrany Gavina Wlliamsona dosáhly počáteční operační způsobilosti, informoval server defensenews.com.
Testy odolnosti ukázaly, že starší verze letounů F-35B mohou mít životnost už jen 2 100 letových hodin, asi čtvrtina z předpokládané životnosti 8 000 letových hodin. To znamená, že některé modely F-35B mohou být vyřazeny ze služby počínaje rokem 2026, zhruba 10 let poté, co dosáhly počáteční operační způsobilosti," vyplývá z reportu.

Čeká starší F-35B vyřazení ze služby už v roce 2026?
A dobré zprávy nemá ani DOT&E z testování konvenční verze F-35. Odborníci se také domnívají, že přesnost zabudovaného kulometu F-35A je ,,nepřijatelná" a nesplňuje technické normy předepsané ve smlouvě. I když některá softwarová vylepšení zdokonalila stabilitu zbraně, žádné softwarové či hardwarové změny nebyly implementovány, aby zlepšily přesnost kulometu F-35A, stojí dále ve zprávě.
V Pentagonu tak mají dozajista o čem přemýšlet.
Zdroj: thedrive.com, realcleardefense.com
Tagy