Stíhací letoun Gripen E odpálil první rakety

Stíhací letoun Gripen E odpálil první rakety
31 / 10 / 2018, 18:00

Gripen E úspěšně dokončil první testy, které mají ověřit jeho schopnost vypustit a odpálit externí zbraňové moduly. Testy proběhly v říjnu 2018 na střelnici Vidsel Test Range na severu Švédska.

Testy, provedené prvním testovacím letounem Gripen E (označení 39-8), zahrnovaly odhození jedné externí palivové nádrže a odpálení jedné rakety vzduch-vzduch IRIS-T.

„Z pohledu pilota je létání s externími moduly, jako jsou palivové nádrže a rakety, velmi důležité pro hodnocení toho, jak se letadlo chová, když je těmito moduly vybaveno. Tento test nám také umožnil zhodnotit, jaký efekt má na letoun odhození a odpálení těchto modulů. Zlatým hřebem bylo samozřejmě stisknutí spouště a následné sledování toho, jak raketa vyrazí vpřed. Zároveň nás to posouvá blíže k přípravě letounu pro operační využití,“ uvádí Marcus Wandt, testovací pilot letounů Gripen ve společnosti Saab.

psali jsme: Boeing T-X se představuje

“Těší mě, když vidím, že výkon i chování letounu odpovídá našim očekáváním, což je důkazem chytrého designu a špičkového strojírenství společnosti Saab. Program běží podle plánu a úspěšně pokračuje směrem k dodání strojů našim švédským a brazilským zákazníkům,“ říká Jonas Hjelm, senior viceprezident a ředitel divize Aeronautics společnosti Saab.

Tyto testy jsou posledními kroky v rámci programu leteckých testů letounu Gripen E, kterým předcházely červencové testy podvozku a jsou součástí prací na integraci zbraňových systémů.

čtěte také: Boeing nabízí upgrade F-15 2040C

Gripen E má zbraně pro všechny typy misí, jako jsou přesné útoky mimo dosah protivzdušné obrany pomocí naváděných klouzavých bomb, těžké protilodní a průrazné rakety, až po obratné rakety vzduch-vzduch s dlouhým doletem, jako je např. Meteor. Gripen E je také schopen nést moduly a sensory pro průzkumné a zvláštní mise. Letoun je navržen tak, aby umožňoval rychlou integraci různých zbraní, což dává letectvu široké spektrum operačních schopností. Napomíhá tomu i flexibilní architektura avionických systémů letounu.

 

Společnost Saab dodává na světový trh špičkové produkty, služby a řešení od obranných technologií až po řešení civilní bezpečnosti. Saab disponuje aktivitami a zaměstnanci na všech kontinentech a neustále rozvíjí a zdokonaluje nové technologie takovým způsobem, aby byl vždy schopen vyhovět měnícím se představám svých zákazníků. 

 

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace