Strnadova firma chce pořídit další Blackhawky do tréninkové akademie. Američtí instruktoři se osvědčili

Strnadova firma chce pořídit další Blackhawky do tréninkové akademie. Američtí instruktoři se osvědčili
24 / 07 / 2018, 11:45

Česko-slovenský projekt Slovak Training Academy (STA) se zdárně rozrůstá. Na výcvikovém letišti v Košicích parkuje v současnosti 16 vrtulníků, z nichž většina pochází od amerických výrobců. Vedení STA plánuje nicméně pořídit další přírůstky. Za projektem STA stojí slovenská společnost MSM spadající do koncernu Czechoslovak Group podnikatele Jaroslava Strnada ve spolupráci s další Strnadovou firmou European Air Services.

Mezinárodní školicí středisko pro piloty vrtulníků z celého světa, které se slavnostně otevřelo teprve na konci října minulého roku, Slovak Training Academy (STA), vsází především na americké stroje, a to i přes to, že je na trhu celá řada dalších, většinou levnějších variant. Na letištní ploše košického letiště je v současnosti k vidění pouze jeden kus stroje Sikorsky UH-60 Black Hawk a jeden simulátor určený pro tento typ stroje. Ale tento pohled na unikátní  solitér nebude trvat dlouho. V těchto týdnech totiž vedení STA vybavuje přepravní dokumenty k dalšímu stroji UH – 60, který by se měl k flotile přidat přibližně do šesti týdnů, a další dva stejné kusy přijdou do konce listopadu. Ani tento počet nebude s velkou pravděpodobností konečný, jelikož STA ve střednědobém výhledu plánuje nakoupit další UH-60A s modernizovaným ¨glass¨ kokpitem, kvůli možnosti výcviku pilotů nejmodernější verze vrtulníku Black Hawk UH-60M. V plánu je vycvičit až 70 pilotů ročně!

doporučujeme: ELTON funguje jako dobře namazaný stroj. Jak vypadají hodinky PRIM, na které James Bond nemá nárok?

Simulátor pro Blackhawk UH – 60

        Simulátor pro Black Hawk UH 60

 

Vedení si americké stroje pochvaluje a při letmém pohledu do flotily se ani není čemu divit.  Kromě typu UH 60 disponuje STA ještě třemi stroji MD-500E vyrobenými americkou společnosti MD Helicopters, pěti kusy typu Schweizer S-269 a dvěma lehkými víceúčelovými vrtulníky Bell 206, od stejného výrobce, který se ucházel o zakázku na dodej vrtulníků pro Armádu ČR. I přes velmi početnou soukromou flotilu STA toto číslo není konečné, neboť vedení si ještě do pronájmu objednalo speciálně upravený typ MD-530F, toho času právě ve výrobě. 

            vrtulníková letka STA

 

psali jsme: Tatra našla konečně bratra. Strnad jí přes CSG vdechl nový život

Jsou jediní

STA se v současnosti pyšní tím, že je spolu s Leteckými opravnami Malešice (LOM) jediným komerčním provozovatelem Blackhawku mimo území Spojených států na světě. Management  STA si rovněž pochvaluje odvedenou práci amerických pilotů – instruktorů a techniků. Téměř všichni mají, coby bývalí příslušníci ozbrojených sil U.S.A., řadu cenných zkušeností, které předávají pilotům při tréninku.  

Spojit nespojitelné

Strnadově Czechoslovak Group se podařil koncem května husarský kousek. Aby demonstroval prozápadní americkou orientaci České republiky a celého holdingu CSG, pozval do Prahy dva názorově nesmiřitelné tábory z USA. Na jejich pozvání dorazil na Žofínské fórum jak bývalý spolupracovník Billa i Hillary Clintonových liberál Lanny Davis, tak někdejší ultrakonzervativní poradce prezidenta. USA Donalda Trumpa Steve Bannon. Davis se před novináři nechal slyšet, že CSG je první, kdo dokázal spojit lidi z týmu Hillary Clintonové s lidmi od Donalda Trumpa. „Klidně tak mohou zařídit i světový mír,“ uvedl na Žofíně Davis.

související: AVIA zabírá na všechny čtyři: Strnad vrací automobilce hrdost a ukazuje budoucnost

Zbraně pro americké spojence

I jinak se snaží CSG vyjádřit svoji prozápadní orientaci. V současnosti se snaží společnost expandovat na trhy zemí, které USA vojensky a finančně podporují. Stále jsou ve hře dodávky zbraní pro boj se zbytkem Islámského státu nebo také výzbroj pro ukrajinskou armádu. Další firma z holdingu CSG, TATRA Trucks, kterou Strnad dostal opět do černých čísel, by se zase ráda ucházela o možnost dodávek do Izraele. Česká firma je totiž podle svých zástupců na nejlepší cestě, aby se domluvila s americkou firmou AM General. S tímto výrobcem vozů Hummer a Humvee by ráda v Americe vyráběla auta postavená na unikátním podvozku TATRA

 

autor: Jan Blažek

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace