Autor fotografie: youtube|Popisek: Leopard 2
Hlavní bitevní tanky Leopard 2 jsou přes svou hmotnost blížící se 70 tunám velmi pohyblivé. Za velmi dobrou schopnost pohybovat se v terénu vděčí jednak výkonnému motoru, jednak konstrukci podvozku, který umožňuje pohyb po svahu dle oficiálních údajů do 30° (60 %), boční náklon 16° (30 %), výstupnost 1,15 m, brodivost až 1,4 m (s přípravou až 4 m) a překročivost, tedy překonávání příkopů, až 3 m. Přiložené video ovšem ukazuje, že existují situace, kdy se díky své síle Leopard 2 dokáže poprat i příkopem širším.
Podle slavného Guderianova výroku, že motor je zbraní tanku stejně jako jeho kanón, se Leopard 2 rozhodně nemá za co stydět. Dieslový 12válcový motor MTU MB-837 Ka501 o obsahu 47,6 l a maximálním výkonu 1500 koní při 2600 otáčkách umožňuje tanku mj. následující kousky:
Motor dovoluje tanku dosahovat maximální rychlosti na silnici 72 km/h. Nádrž o objemu 1200 l dává tanku při odhadované spotřebě 300 litrů na 100 km na silnici dosah na silnici až 400 km, a při 500 litrech na 100 km v terénu pak 240 km.
Jde původně o motor vyvíjený společností MTU (Motoren-und Trubinen-Union Friedrichshafen GmbH) pro nerealizovaný německo-americký projekt "MBT-70" a kromě Leopardu 2 pohání také od tanku odvozená speciální vozidla jako vyprošťovací a opravárenský Bergepanzer BPz3 Büffel nebo mostní Panzerschnellbrücke 2.
Společnost MTU má obrovské zkušenosti s výrobou motorů v civilní i vojenské oblasti, v letectví i pozemní technice, ať již se jedná o letouny s pevným křídlem nebo vrtulníky, dopravní či bojová vozidla. Je ale férové říci, že výkon motorů MTU, je dnes dáván do tzv. Powerpack, tedy spolehlivost a výkon motoru a spolehlivost a výkon převodovky, jenž v tomto případě pochází od společnosti RENK. Toto spojenectví vytvořilo neobyčejně silnou a spolehlivou hnací jednotku umožňující tankům Leopard obrovskou mobilitu a manévrovatelnost na bojišti.