Tendr na budoucí dodávku těžkých vrtulníků pokračuje. Německo chce podepsat kontrakt s vítězem do konce roku 2021

Tendr na budoucí dodávku těžkých vrtulníků pokračuje. Německo chce podepsat kontrakt s vítězem do konce roku 2021
Popisek: CH-53K Stallion
07 / 12 / 2019, 11:30

Výběrové řízení počítá s dvěma uchazeči - CH-53K Stallion a CH-47F Chinook, z nichž bude Německo vybírat.

Německý tendr na dodávku těžkých vrtulníků je v plném běhu. V listopadu 2018 německá vláda oznámila, že vývoj úplně nového těžkého vrtulníku je ,,mimo hru" a tendr bude ryze americký. V soutěži se tak utkají dva zájemci - Lockheed Martin do soutěže nabízí CH-53K King Stallion, zatímco Boeing stroj Ch-47F Chinook. Oba vrtulníky vláda označila za jedině ,,vhodná řešení" pro německé letectvo. Vítězný stroj pak má nahradit starší vrtulníky CH-53G a jeho další konfigurace.

Nový stroj bude muset být samozřejmě schopný přepravy personálu i vybavení, mezi stěžejními požadavky je, aby měl maximální vzletovou hmotnost vyšší než 20 tun. Právě tuto podmínku podle německých politických představitelů splňují právě Ch-53K a Ch-47F.

Požadavky na nový stroj vycházejí z programu STH (Schwerer Transporthubschrauber - těžký transportní vrtulník). Program počítá s tím, že mezi lety 2023-2031 má být Německu dodáno 44-60 nových těžkých vrtulníků, které nahradí 70 zmíněných strojů Ch-53G. Součástí budoucího kontraktu za 6,4 miliard dolarů bude údržba, opravy, technická podpora či výcvik pilotů. Server janes.com uvedl, že Německo chce podepsat kontrakt s vítězem tendru do konce roku 2021.

 

Zdroj: janes.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace