Turecká společnost FNSS zdokonalila svůj nový střední tank a představila ho na IDEF 2021

Turecká společnost FNSS zdokonalila svůj nový střední tank a představila ho na IDEF 2021
Autor: FNSS|Popisek: KAPLAN MT
11 / 09 / 2021, 11:00

Turecký výrobce obrněných vozidel FNSS oznámil, že úspěšně dokončil proces zdokonalování návrhu projektu vývoje středního tanku KAPLAN MT. Vozidlo vystavil na tureckém veletrhu IDEF 2021.

Podle tiskové zprávy společnost FNSS úspěšně dokončila transfer technologií ke společnosti PT Pindad prostřednictvím projektu vývoje středního tanku KAPLAN/HARIMAU (Kaplan v Turecku, Harimau v Indonésii). Smlouva o sériové výrobě byla podepsána po ukončení zkoušek prototypu.

Tank KAPLAN MT úspěšně ve stádiu prototypu absolvoval zkoušky odolnosti a střelecké zkoušky provedené v Turecku a Indonésii. Se smlouvou o společné výrobě KAPLAN MT, která byla podepsána na veletrhu IDEF 2019, byl v zařízeních FNSS zahájen proces sériové výroby. V rámci kontraktu bude vyrobeno 18 tanků KAPLAN MT; prvních 10 vozidel bude vyrobeno v FNSS v Turecku a zbývajících 8 bude vyrobeno v Indonésii společností PT Pindad.

video: youtube

Na IDEF 2021 byl představen tank, na němž byla provedena řada vylepšení. Byl zlepšen výhled řidiče a ergonomie ovládání. Design karoserie byl zdokonalen v souladu se zpětnou vazbou od koncového uživatele. Na základě zkušeností získaných při testech byl vylepšen systém věže, rozvody, chladicí systém a systém odpružení. Vozidlo váží 30-35 tun, jeho hlavní zbraní je 105mm kanón s drážkovanou hlavní.

Projekt KAPLAN MT je první tureckou exportní zakázkou ve střední váhové třídě bitevních tanků a zároveň prvním projektem, který byl zahájen a uzavřen v rámci dohod o spolupráci v oblasti obranného průmyslu podepsaných mezi Indonésií a Tureckem.

Výroba byla zahájena poté, co bylo v FNSS rozhodnuto o konečném návrhu pro sériovou výrobu za účasti inženýrů společnosti PT Pindad a koncových uživatelů z indonéské armády. Dodávka vozidel bude dokončena ještě v tomto roce.

Realizace projektu KAPLAN MT odpovídá trendu posledních let, tedy že MBT nejsou univerzálním řešením, ale pro specifické podmínky je zapotřebí nasadit techniku optimalizovanou pro dané podmínky. Proto jsou stále více konstruovány lehké a nově i střední tanky, kdy hmotnost MBT je jejich omezujícm faktorem k nasazení v podmočeném nebo vysokohorském terénu.

Zdroj: defence-blog.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace