Ukrajina tvrdí, že Rusko vydieralo potenciálnych zákazníkov na medzinárodnom trhu so zbraňami

Ukrajina tvrdí, že Rusko vydieralo potenciálnych zákazníkov na medzinárodnom trhu so zbraňami
Autor fotografie: Roberta F., CC BY-SA 3.0, |Popisek: Mi-8
05 / 02 / 2018, 12:30

Firmy ruského obranného priemyslu sa uchýlia k špinavým taktikám, aby vyradili svojich ukrajinských náprotivkov na medzinárodnom trhu so zbraňami, povedal Sergii Siliusarenko, generálny riaditeľ Ukrinmash, štátneho investičného a exportného podniku na Ukrajine.

Jeho poznámky prišli po tom, ako jeho firma získala ponuku na opravu helikoptér v Bangladéši a zvíťazila nad ponukou Ruska.

"Ruská strana sa v poslednej dobe uchýlila k taktike napr. vydierania potenciálnych zákazníkov vyžadujúc vylúčenie ukrajinských podnikov z výberových konaní," uviedol Siliusarenko vo vyhlásení, ktoré uverejnila ukrajinská agentúra na vývoz zbraní Ukroboronprom. "Údajne len Rusko má právo opraviť alebo modernizovať sovietske zariadenia."

Písali sme:

Pripomienky Siliusarenka prišli s oznámením, že Bangladéš vybral svoju firmu v tendri na vybudovanie opravovne pre helikoptéry Mi-8/ Mi-1 sovietskej výroby. Počas sovietskeho obdobia bola Ukrajina hlavným obranným priemyselným centrom. Obnova sovietských systémov predávaných tretím stranám na celom svete je hlavnou činnosťou pre ukrajinské aj ruské firmy.

Súťaž medzi týmito dvoma stranami je pochopiteľne silná. Ale na pozadí konfliktu medzi Ruskom a Ukrajinou o Kryme a východnej Ukrajine, vzťahy medzi oboma národmi neboli nikdy horšie. A Siliusarenko hovorí, že Rusko hrá na trhu špinavú hru a snaží sa "vydierať" potenciálnych zákazníkov, aby mali záujem o ruské služby.

Zdroj: Defencenews.com

Neprehliadnite na Security magazíneSurvival- ako sa chovať, aby ste prežili v pustine alebo v džungli? A kam sa schovať pred teroristickým útokom ? S nami viete viacej.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.