V Rusku postavili po téměř 15 letech nový strategický bombardér Tu-160M2

V Rusku postavili po téměř 15 letech nový strategický bombardér Tu-160M2
Autor: UAC|Popisek: Tu-160M2
17 / 11 / 2017, 14:00

První informace o obnovení výroby strategického bombardéru Tu-160 se objevily v srpnu 2015, kdy informaci oznámil velitel ruského letectva a vesmírných sil, Viktor Bondarev. O dva roky později opustil výrobní halu továrny v Kazani první nový, modernizovaný Tu-160M2.

Podíl nových komponent byl v té době podle Bondareva plánován na 60% a letadlo mělo být zařazováno od roku 2023. Podle amerického serveru National Interest měl modernizovaný strategický bombardér Tu-160M Blackjack podniknout první let v roce 2019. 

Ve čtvrtek 16.11.2017 vyroloval první nový stroj z fabriky v Kazani a zde jsou fotografie zveřejněné výrobcem.

Moskva má v současné době šestnáct původních verzí bombardéru schopného dosáhnout rychlosti Mach 2, což jsou poslední přežívající zbytky flotily letadel postavených před mnoha roky v Sovětském svazu. Zbytek z 35 postavených strojů vypadá takto...

Tupolev Tu-160 Blackjack - Zhukovsky OKB ramp

Moskva doufá, že se povede postavit až padesát nových letadel Tu-160M2 pro upgrade svého stárnoucího strategického letectva. Počet 50 byl zvolen jako ekonomické minimum, při kterém se výstavba strojů vyplatí.

Psali jsme: Inovované Tu-160M pro ruské letectvo až v roce 2023

Nečekané plnění časového plánu má ale i svou oběť. Rusko se rozhodlo odložit vývoj nového futuristického bombardéru Tupolev PAK-DA ve prospěch Tu-160M2. Sériová výroba nového Blackjacku by se měla rozeběhnout v 2023. 

Psali jsme: Ruské letectvo: Obr na hliněných nohou?

Podrobnosti o přesné povaze upgradů Tu-160M2 jsou zahaleny tajemstvím. Lze předpokládat, že Tupolev úpravil drak letadla, jak bylo zamýšleno během původního výrobního cyklu. Nicméně tato vylepšení by mohla být poměrně malá. Hlavní vylepšení jsou téměř zcela jistě zaměřena na moderní avioniku, na které pracuje koncern KRET, který pro inovovaný stroj vyvine nové palubní systémy, ovládací prvky, systém elektronického boje, sledování využití paliva a řídící zbraňové systémy.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace