V Rusku představili projekt univerzální námořní lodi Varan - nahradí Kuzněcova?

V Rusku představili projekt univerzální námořní lodi Varan - nahradí Kuzněcova?
Autor: Něvskoje|Popisek: Varan
20 / 01 / 2021, 13:00

Konstruktérská kancelář Něvskoje (součást United Shipbuilding Corporation) vyvinula dva nové projekty univerzálních lodí, univerzální námořní loď Varan a novou univerzální výsadkovou loď. Varan může nést 24 víceúčelových letadel, šest vrtulníků a až 20 bezpilotních prostředků.

Univerzální námořní loď Varan je variací na téma nosiče letadel, který se vyznačuje vysokým stupněm automatizace a možností použití robotických systémů. Může nést 24 víceúčelových letadel, šest vrtulníků a až 20 bezpilotních prostředků.

Výtlak Varana je asi 45 tisíc tun, délka cca 250 m, šířka 65 m, ponor na konstrukční čáře ponoru 9 m. Projekt Varan má být schopen dosáhnout rychlosti až 26 uzlů.

Výtlak výsadkové lodi je asi 30 tisíc tun. Délka lodi dosahuje cca 220 m, šířka je 42 m, ponor podél konstruktivní ponoru je 7 m. Maximální rychlost je plánována 24 uzlů. Na palubě lodi je sedm přistávacích ploch vrtulníku.

Kancelář Něvskoje je jednou z největších ruských konstrukčních a vývojových kanceláří věnujících se lodím a je jediným konstruktérem letadlových lodí a výcvikových komplexů v Rusku. Na rýsovacích prknech inženýrů z Něvskoje vznikly i projekty známé z dob studené války jako Kyjev, Minsk nebo asi nejznámější Kuzněcov či nedostavěná jaderná letadlová loď Uljanovsk.

Uljanovsk měl být dlouhý téměř 325 metrů, s výtlakem až 94 000 tun a měl být poháněn čtyřmi jadernými reaktory KN-3 a navazujícími turbínami. Výkon 280 000 koní měl gigantickou loď rozpohybovat až na rychlost 30 uzlů s prakticky neomezeným dosahem díky jadernému pohonu. Životnost reaktorů byla plánována na 20-25 let.

Zdroj: Tass.ru, Něvskoje

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace