Velitelství námořních leteckých systémů NAVAIR zadalo společnosti Bell Boeing zakázku ve výši 81 milionů USD na úpravu konvertoplánu CV-22 Osprey

Velitelství námořních leteckých systémů NAVAIR zadalo společnosti Bell Boeing zakázku ve výši 81 milionů USD na úpravu konvertoplánu CV-22 Osprey
Autor fotografie: flickr.com (CC BY-SA 2.0) |Popisek: CV-22
06 / 02 / 2021, 16:00

Velitelství námořních leteckých systémů NAVAIR zadalo společnosti Bell Boeing zakázku ve výši 81 milionů USD na vývoj, konstrukci a instalaci souprav pro úpravu gondol a kabelových svazků konvertoplánu CV-22 Osprey. Jedná se o upravenou verzi stroje V-22, kterou používá velitelství speciálních operací vzdušných sil (Air Force Special Operations Command - AFSOC).

"Naším cílem je zlepšit spolehlivost i udržovatelnost v jedné z nejdůležitějších oblastí letadla," uvedl plk. Matthew Kelly, vedoucí programu Společného programového úřadu V-22 (PMA-275). „Tato zakázka nám umožní dosáhnout uceleného a vysoce komplexního vylepšení udržovatelnosti za posledních 14 let, tedy od doby, kdy byla flotila CV-22 zavedena do výzbroje. Její zavedení se v případě celkové připravenosti flotily rychle vyplatí. “

V gondolách konvertoplánu V-22 jsou umístěny pohonné komponenty letadla, konverzní oblast zahrnuje složité kabelové svazky vedené z každé gondoly, které slouží k napájení různých prvků letadla. Gondoly a kabelové svazky společně tvoří klíčové komplexní prvky, které dávají stroji V-22 jeho jedinečnou schopnost létat vertikálně i horizontálně.

"Přibližně 60 procent veškerého času, který je vyhrazen na údržbu, strávíme prací na komponentech umístěných v gondolách," řekl plk. Brian Clifford, programový manažer PMA-275 CV-22. „Zlepšením designu a funkčnosti v těchto oblastech se nám podaří výrazně zkrátit dobu oprav a celkově zlepšit připravenost.“

Veškeré plánované úpravy byly navrženy na základě zpětné vazby letectva a námořní pěchoty s cílem zjednodušit přístup ke gondolám.

"Primárním záměrem celého projektu je snaha zajistit, aby personál, který má starosti údržbu komponentů umístěných v gondolách, výměnu elektroinstalací a odstranění poruch, mohl v maximální míře využívat všech jeho výhod," řekl MSgt Bryan Sohl, vrchní inspektor divize CV-22.

V souladu se smlouvou je dodávka a instalace souprav, jež proběhnou ve výrobních závodech Bellu v texaském Amarillu, naplánována do konce roku 2021. Námořní pěchota a námořnictvo rovněž hodlají začlenit úpravu gondol a elektroinstalací i do dalších verzích konvertoplánů V-22. Jedná se o stroje typu MV-22 a CMV-22B.

„Celý tým se velmi usilovně snažil, aby zakázku získal; její výsledky budou mít pozitivní a významný dopad na flotilu strojů CV-22 velitelství speciálních operací vzdušných sil, “pokračoval plk. Clifford.

Po celou dobu životnosti programu konvertoplánu spravuje Společný programový úřad PMA-275 jejich nákup, vývoj, podporu, nasazení až po následnou likvidaci pro americkou námořní pěchotu, speciální operační síly amerického letectva a americké námořnictvo.

 

Tagy článku

-->