Vojenské logistické vozidlo "Oshkosh LVSR"

Vojenské logistické vozidlo &quote;Oshkosh LVSR&quote;
Popisek: Ilustračný obrázok
03 / 06 / 2018, 08:00

Oshkosh Logistic Vehicle System Replacement (LVSR) sú multifunkčné vojenské vozidlá. ktoré od roku 2009 používa prevažne Americká armáda. Ich použitie bolo podstatnou časťou logistiky koaličných vojsk v Afganistane. Okrem toho sa na základe dohody, pár strojov dostalo aj do logistickej výzbroje Egyptskej armády.

Projekt tohto vozidla započal koncom deväťdesiatych rokov dvadsiateho storočia a mala to byť modernejšia náhrada logistického vozidla MK48 z radu Logistics Vehicle System (LVS). Dizajnérom vozidla bola a je Americká firma zameriavajúca sa výrobou špeciálnych nákladných automobilov Oshkosh. 

V roku 2004 bol započatý vývoj systému zároveň však v tomto roku bolo vozidlo aj zdyzajnované a boli mu udelené súťažiace podklady. Sériová výroba bola započatá v roku 2005 a vyrábal sa do roku 2013. V prevádzke ostáva ale naďalej okolo 2000 kusov tohto vozidla. Vozidlo má svoj vlastný zdvižný systém takže pri nakladaný alebo vykladaní nepotrebuje vonkajšiu pomoc. Na obslúženie tohto systému stačí jedna osoba.

FOTO: MK16 LVSR v Afganistane



Technické údaje:
Dĺžka: 11 metrov
Šírka: 2.5 metra
Výška: 4 metre
Motor: 600 koní, s možnosťou 60 stupňového stúpania
Pohon: 10x10
Dojazd: 400/450 km
Hmotnosť (vrátane paliva a vybavenia): 50ton
Max Rýchlosť (na ceste): 100km/h
Nosnosť: 20ton

Písali sme:

Okrem samostatného pohonu všetkých kolies (10x10) stojí za zmienku nadrž vozidla ktorá ma kapacitu 600 litrov čo znamená že toto vozidlo dokáže na jednu nádrž uraziť až 450 kilometrov a preto sa radí medzi najtransparentnejsie vozidla v tomto smere. Vďaka tomu, že sú kolesá zavesené nezávisle od seba, môžu sa samostatne pohybovať smerom hore, dole, takže keď jedno z nich do niečoho prudko narazí, ostatné kolesá sa točia plynule ďalej. Kolesá sa môžu vychýliť zo svojej stálej polohy až o 40cm, preto je vozidlo v teréne mimoriadne výkonné.

Konštrukcia pneumatík tohto vozidla umožňuje vozidlu jazdiť vysokou rýchlosťou ako na cestnej komunikácií tak aj v neprispôsobivom teréne. Vďaka pneumatikám a zaveseniu kolies sa veľmi dobre ovláda.
Motor vozidla o sile až 600 konských síl dokáže toto vozidlo dostať cez hocijaký terén a to až o maximálnej rýchlosti 100 km/h.

Zdroje: Marinecorpsconceptsandprograms.comoshkoshdefense.com, Wikipedia.

Neprehliadnite na Security magazíneSurvival- ako sa chovať, aby ste prežili v pustine alebo v džungli? A kam sa schovať pred teroristickým útokom ? S nami viete viacej.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace