Vrtulník Bell 525 provedl první let s udržitelným leteckým palivem

Vrtulník Bell 525 provedl první let s udržitelným leteckým palivem
Autor: Bell|Popisek: Bell 525 Relentless
19 / 11 / 2021, 09:00

Bell Textron Inc., dceřiná firma Textron (NYSE: TXT), oznamuje, že letos v létě dokončil vrtulník Bell 525 Relentless svůj první let s udržitelným leteckým palivem (SAF). Společnost zakomponovala SAF do své výcvikové a předváděcí flotily v březnu 2021.

„Bell 525 v průběhu letových zkoušek i nadále vykazuje nebývalý výkon,“ říká Doug May viceprezident společnosti Flight, Bell. „Zavedení udržitelného leteckého paliva ve vrtulníku dále posiluje jeho pozici stroje 21. století, který je schopen do leteckého průmyslu i našim budoucím zákazníkům přinést udržitelnější postupy.“

Bell odebírá palivo SAF od společnosti Avfuel Corp a je také jejím prvním zákazníkem, který palivo SAF využil k letu vrtulníkem. Biopalivo Neste MY SAF je vyrobeno z obnovitolelných a udržitelných zbytkových a odpadních materiálů. Smíšením SAF s běžným palivem očekává společnost Avfuel výrazné snížení emisí uhlíku.

Zavedení SAF společností Bell podporuje cíl iniciativy Textron Achieve 2025 Sustainable Footprint, která se zasazuje mimo jiné o snížení emisí skleníkových plynů o 20 % v rámci celé společnosti.

„Naším cílem je nastavit ekologický standard pro letecký průmysl a vydláždit tak cestu zelené budoucnosti minimalizací naší uhlíkové stopy,“ vysvětluje Michael Thacker, viceprezident v oblasti inovací a obchodu, Bell. „Tento let byl důležitým milníkem v naší cestě za udržitelností a těšíme se, že v budoucnu zavedeme další kroky k snižování emisí uhlíku.“

Tým, který pracuje na stroji Bell 525, v současné době spolupracuje s úřadem FAA (Federal Aviation Administration) na letových zkouškách TIA (Type Inspection Authorization) a souběžně předkládá FAA certifikační artefakty. Stroj Bell 525 je určen pro mise na dlouhé vzdálenosti, včetně misí týkajích se ropného a plynového průmyslu, a nabízí výrazné snížení spotřeby paliva ve srovnání s jinými velkými dvoumotorovými vrtulníky, které se pro operace na moři bežně používají. Společnost Bell bude i nadále pro zkušební lety stroje Bell 525 využívat palivo SAF, pokud to jeho dostupnost a harmonogramy letových zkoušek umožní..

Více informací o stroji Bell 525 Relentless najdete zde a více informací o využití udržitelného leteckého paliva společností Bell naleznete zde.

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace