Při nejhorší nehodě v historii newyorského metra zemřelo skoro 100 lidí

Při nejhorší nehodě v historii newyorského metra zemřelo skoro 100 lidí
09 / 04 / 2019, 13:00

Nejhorší nehoda v největším metru na světě, se odehrála v roce 1. 11. 1918 v Malbone Street v Brooklynu, kdy vykolejení soupravy mělo za důsledek 97 mrtvých a více než 250 zraněných.

Metro v New Yorku je největší a také jedno z nejkomplikovanějších meter na světě. Mnoho turistů použije raději taxi či v dnešní době Uber, než aby zkoumalo, jak se dostat z místa A do B, zda použít expresní či lokální vlaky atd. I tak ale metro přepraví 6 miliónů cestujících denně.

Psali jsme: VIDEO: Řidič tramvaje usnul a způsobil smrt sedmi lidem

Na kolejích ale také číhá smrt a není to jen kvůli vysokému počtu sebevrahů. Nejhorší nehoda se stala v roce 1918, kdy řídil vlakovou soupravu Edward Luciano. Řidič bez praxe, který byl donucen vzít pro něj nezvyklou práci díky stávce kolegů.

Katastrofa se udála 1. listopadu krátce před 19. hodinou na trase Brighton Beach Line z Manhattanu na Coney Island. Edward Luciano nebyl zkušeným strojvedoucím, ale vlakovým dispečerem, který měl z povinných 60 hodin naježděno pouhé dvě hodiny!

Mimo své nezkušenosti, měl Edward za sebou dlouhou deseti hodinovou směnu na lince na Culver Line bez jakéhokoliv incidentu. Brighton Beach Line byla mezi strojvedoucími známá pro své zrádné zatáčky a klesání k tunelu Malbone Street, kde měl vlak jet maximálně rychlostí 6 mil za hodinu.

Když se Luciano blížil k tunelu, nebyl vůbec připraven na ostrou pravou zatáčku, která přecházela v ostrou zatáčku doleva. Neuměl pracovat s komplikovanými brzdami soupravy a do úseku najel sedminásobkem povolené rychlosti – téměř 45 mil za hodinu místo povolených 6.

Psali jsme: VIDEO: Exploze uvnitř petrohradského metra zabila čtrnáct lidí. Ve městě byl vyhlášen výjimečný stav

Když zatáhnul za brzdu, první vůz vykolejil, druhý se rozbil o strop tunelu. Podle dobových zpráv v prvním voze téměř nikdo nepřežil, ve druhém vagóně to bylo jen o něco lepší.

Strašlivá nehoda ale znamenala zvýšení bezpečnosti vlakových souprav, kdy společnost Brooklyn Rapid Tranzit nechala instalovat do souprav automatické zařízení aktivující brzdový systém vlaku, který projede červeným světlem, nebo překročí omezenou rychlost.

Po havárii byla Malbone Street přejmenována na Empire Boulevard.

 

Zdroj: The New York Times 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace