Aquila měla být Mussoliniho letadlovou lodí

Aquila měla být Mussoliniho letadlovou lodí
Popisek: Téměř dostavěná Aquila
25 / 01 / 2019, 16:30

Fašistická Itálie na rozdíl od jiných mocností na počátku 2. světové války měla velkou výhodu ve výhodně položených základnách na Sardinii, Sicílii či pevninských základnách. Jak válka pokračovala, ukázalo se, že by se letadlová loď hodila.

Na konci roku 1940 proto italské námořnictvo začalo uvažovat o stavbě letadlové lodi a v červenci 1941 začala přestavba zaoceánského parníku Roma na první italskou letadlovou loď. Protože tu už byla bitevní loď třídy Vittorio Veneto pojmenovaná po italském hlavním městě, dostala loď jméno Aquila.

Plný výtlak byl 27 600 tun, délka 211,6 metru a výkonné turbíny z křižníků třídy Capitani Romani o výkonu 151 000 SHP měly pohánět loď rychlostí přes 30 uzlů. Finální výzbroj se měla skládat z 8 děl ráže 135 mm, 12 děl ráže 65 mm a 132 protiletadlových děl o ráži 20 mm.

psali jsme: Video: Vrak Hitlerovy letadlové lodi Graf Zeppelin

Aquila měla nést celkem 66 letadel, které měly dostávat do vzduchu dva katapulty umístěné na přídi lodi.

Aquila v roce 1946

Při italské kapitulaci byla loď z téměř 90% hotová a Němci se ji pokoušeli dostavět. Sabotáže italských dělníků, nálet 16. 6. 1944 a útok žabích mužů znamenal její konec, a Němci loď potopili v Janově.

psali jsme: Potopení lodě Wilhelm Gustloff bylo největší námořní tragédií v dějinách. Zahynulo šestkrát více lidí než na Titaniku

Po válce v letech 1951-52 byl obrovský trup Mussoliniho snu v přístavu La Spezia rozebrán a sešrotován.

 

Zdroj: Válečné lodě 4

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace