Český pilot málem dostal během náletu posledního ruského cara
foto: Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license/Ilustrační fotografie
Nejúspěšnější český letec Velké války Otto Jindra se narodil se v jižních Čechách v Chlumci-Pilařově 18. března 1896. V devatenácti letech po ukončení studia na gymnáziu vstoupil do armády a začal studovat v dělostřelecké škole pro kadety ve Vídni.
Rozený sportovec exceloval v jízdě na koni, cyklistice nebo lyžování a samozřejmě motorismu. Navíc mluvil pěti jazyky, což se mu v rakousko-uherské armádě hodilo.

Zdroj: Česká stíhací esa první světové války, Austro-Hungarian Aces of World War 1
První světovou válku zahájil jako pobočník velitele 14. horského dělostřeleckého pluku a za odvahu v boji získal bronzovou medaili Signum Laudis. Požádal o převelení k letectvu a 10.9.2014 je zařazen k jednotce Flik 1, kde létal na strojích typu Albatros B. I a později i rakouských Hansa-Brandenburg B. I. a C.I. pod velením svého krajana nadporučíka Josefa Smetany.
14. listopadu 1914 je Otto na průzkumném letu sestřelen, ale jako zázrakem přežije a se svým pozorovatelem Maxem Hessem se dostane zpět ke svým.
21. 1. 1915 se Jindra stává velitelem Fliku 1, protože velitel Josef Smetana se nevrátil z bojového letu nad Rusy obleženou pevnost Přemyšl. V září 1915 absolvuje piltní výcvik a přesouvá se z místa pozorovatele za knipl. Leteckým esem s 5 sestřely se stává 9. dubna 1916.
Psali jsme
Edouard Izac byl americkým námořníkem, kterého zajali během první světové války Němci, ale podařilo se mu utéct. A s sebou si vzal...
Ke svému nejslavnějšímu letu odstartoval Otto 12. dubna 1916. Zpravodajská služba zjistila, že do města Chotyna dorazí na vojenskou přehlídku ruský generál Alexej A. Brusilov a samotný car Mikuláš II. Z Albatrosu B.I se na překvapené Rusy snesly bomby, které z kokpitu stroje vyhazoval nadporučík Godwin Brumowski. Pochodující ruské jednotky upadly do zmatku a rozprchly se před útočícím letounem. Takovou ostudu si nechtěli nechat líbit a čtyři ruská letadla Morane-Saulnier Parasol se ihned vrhla na opovážlivce, ale ostuda ruských vojáků toho dne pokračovala a Otto s Brumowskim si připsali na konto další dva sestřely. Mimochodem Brumowski se v budoucnu stal nejslavnějším c. a k. leteckým esem s 35 sestřely.
Svého posledního vítězství dosáhl Otto Jindra 18. prosince 1916. Zaútočil se svým Hansa-Brandenburg C.I na ruský pozorovací balón a tímto vítězstvím se posunul na první místo žebříčku nejúspěšnějších c. a k. pilotů.
Po válce vstupuje 2. listopadu 1918 do nově vznikající armády Československa a rychle postupuje až do pozice majora, ale začínají se projevovat jeho zranění z války a on v roce 1921 odchází do výslužby. Létání se ale nevzdává a zakládá leteckou společnost.
Nejúspěšnější český pilot monarchie umírá ve věku 46 let na srdeční ischemickou chorobu.
Zdroj: Česká stíhací esa první světové války, Austro-Hungarian Aces of World War 1
Tagy