Co možná nevíte o Hitlerově bitevní lodi Tirpitz

Co možná nevíte o Hitlerově bitevní lodi Tirpitz
Popisek: Adolf Hitler na palubě Tirpitze
04 / 06 / 2019, 13:00

Osamělá královna severu, sesterská loď legendárního Bismarcku, nebyla zcela stejná jako její slavná sestra, která potopila britskou pýchu HMS Hood. Tady je několik zajímavých faktů o této lodi.

Třída Bismarck měla podle původních plánů obdržet děla ráže 13“, k volbě děl 15“ přispěla francouzská třída Richelieu.

Tirpitz

Tirpitz byl delší o 3,1 metru než Bismarck.

Tirpitz měl silnější motory a dosahoval vyšší rychlosti než Bismarck. Konkrétně 30,8 uzlů oproti 30.

Tirpitz měl generátory kouře podobně jako torpédoborce či křižníky.

Během svého prvního proplouvání skrze Kielský průplav Tirpitz narazil čtyřikrát na stěny kanálu. Obratnost lodí třídy Bismarck při nízkých rychlostech nebyla příliš veliká.

Sailors camouflaging the Tirpitz in a Norwegian fjord.

Když Tirpitz dorazil do Norska, byl na jeho palubu přidělen pilot Messerchmittu Bf 109 a letecké eso Kurt Dombacher.

Messerschmitt Bf109 with the Battleship Tirpitz

Tirpitz na rozdíl od své sestry nikdy nepotopil nepřátelskou vojenskou loď, ale palbou sekundárních děl potopil britskou ponorku X5 a sovětskou nákladní loď z konvoje PQ12.

Během svého působení Tirpitz sestřelil 39 nepřátelských letadel.

psali jsme: Úderná síla německé Kriegsmarine: Bitevní křižník Scharnhorst a Gneisenau

Tirpitz byl cílem více leteckých útoků, než jakákoliv jiná bitevní loď v historii.

Během střeleckých zkoušek Tirpitz zasáhl cílovou loď Hessen devětkrát na vzdálenost 25 kilometrů, čímž dodnes drží rekord.

Maximální rychlosti 30,8 uzlů dosáhl Tirpitz během zkoušek, ale nebyl využit plný výkon strojů, pokud by byly krátkodobě přetíženy, rychlost 32 uzlů by asi nebyla nedosažitelná.

psali jsme: Video: Hitlerův křižník Blücher a jeho trpký konec v Oslofjordu

Hodinu a dvacet minut trvalo, než bylo dost páry, aby se loď rozpohybovala.

Tirpitz byl největší bitevní lodí postavenou v Evropě.

Tirpitz byl poslední velkou hladinovou lodí, kterou Hitler navštívil.

Sovětské ponorky napadly Tirpitze celkem třikrát.

Na pokrytí paluby lodi bylo použito 7500 dřevěných prken.

Každé z hlavních děl ráže 15“ vážilo 111 tun.

Tirpitz jako jediná z velkých německých lodí nikdy neměl baltickou kamufláž.

 


Zdroj: NavyGeneralBoard, Bismarck class, Wikipedie


Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace