Francesco Baracca byl nejúspěšnější italský pilot první světové války. Automobilka Ferrari si od něho ,,vypůjčila" koně do svého znaku

Francesco Baracca byl nejúspěšnější italský pilot první světové války. Automobilka Ferrari si od něho ,,vypůjčila&quote; koně do svého znaku
Autor: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:FBaracca_1.jpg|Popisek: Francesco Baracca
14 / 06 / 2019, 16:00

Nejúspěšnějším italským pilotem první světové války byl Francesco Baracca. Na svém kontě měl 34 sestřelů.

Baracca se narodil v roce 1888 v rodině italského aristokrata. V 19 letech vstoupil do vojenské školy v Modeně a o dva roky později se připojil k italské armádě. Za necelý rok se stal důstojníkem v Královské kavalérii v Piedmontu, nicméně jeho další cesty vedly k letectvu, kde brzy vyprofiloval jako schopný pilot. Těsně před vypuknutím první světové války pracoval jako instruktor.

psali jsme: Neuvěřitelný příběh slavného britského pilota. I bez nohou se stal stíhacím esem RAF

Po začátku první světové války pak následovala krátká, ale oslnivá pilotní kariéra. 7. dubna 1916 přišlo první vzdušné vítězství, kdy Baracca sestřelil rakousko-uherský letoun, a pak už to šlo ,,ráz naráz". Operoval na italské frontě, kde se postupně propracoval k 34 úspěšným sestřelům nepřítele, kdy na konci roku 1917 jich mělo už na svém kontě 30.

Když se Baracca stal respektovaným stíhacím pilotem, namaloval si na své letadlo vzpínajícího se koně, symbol, který dodnes používá slavná automobilka Ferrari ve svém znaku. Zajímavé je, že Baracca si koně maloval na všechna svá letadla - Nieuport a SPAD, na nichž létal.

Slavné stíhací eso se stalo v průběhu války držitelem mnoha vyznamenání, jako například Vojenského kříže, Válečného kříže či Řádu koruny.

psali jsme: Přežil vlastní smrt. Beznohý Alexej Petrovič Maresjev se přesto stal sovětským stíhacím esem

Je jasné, že Baracca jako mimořádně schopný pilot by ještě své konto zatížil mnoha dalšími sestřely nepřítele, ale 19. června 1918 se již nevrátil z bojového letu nad frontovou linií. Jeho oblíbený francouzský dvouplošník SPAD S.VII zasažen pozemní palbou a Baracca zemřel v plamenech svého stroje. Spekuluje se, že těsně před pádem Baracca spáchal sebevraždu, aby nepadl do rukou nepřítele. 24. 6. 1918 byly nalezeny jeho ostatky, s dírou v čele a s pistolí, kterou ještě po smrti držel v ruce. 

To nemění nic na tom, že Baracca se stal nejúspěšnějším italským pilotem první světové války.

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace