Hitlerův obrněnec Sturmtiger odpaloval rakety ráže 380 mm

Hitlerův obrněnec Sturmtiger odpaloval rakety ráže 380 mm
Popisek: Sturmtiger
17 / 11 / 2017, 13:00

Samohybná děla nazývaná Sturmpanzery byla určeny pro boj v ulicích měst, kde tyto monstrózní stroje měly likvidovat pěchotu schovanou v budovách a bunkrech. Tím největším Sturmpanzerem byl Sturmtiger vyzbrojený vrhačem raketových střel RW-61, který byl původně určen pro použití na bitevních lodích jako protiponorková zbraň.

Původně měl být tento stroj vybaven menší zbraní ráže 210 mm, ale ta nebyla v daný okamžik k dispozici a tak tento stroj získal zbraň, která by neudělala ostudu ani bitevním lodím Třetí říše. Podvozek pocházel z těžkého tanku Tiger I. Pohon zajišťoval motor Maybach HL 230 P 45 o výkonu 700 PS, se kterým 68 tun těžký stroj dokázal vyvinout rychlost až 40 km/h.

 

autor videa: G_J_Rasputin 

První prototyp byl připraven a předveden Adolfu Hitlerovi v říjnu 1943 a první kompletní podvozky a nástavby byly hotové v prosinci 1943. První tři Sturmtigery byly v továrně v Alkettu vyrobeny do 20. února 1944.

STURMTIGER

Z důvodu zpoždění Hitler nežádal o výrobu Strurmtigerů do 19. dubna 1944. 12 nástaveb a zbraně pro Sturmtigery bylo připraveno a namontováno na přestavěný podvozek Tiger I. První tři výrobní řady Sturmtigerů byly dokončeny v Alkettu v srpnu 1944. Plány na dokončení dalších sedmi strojů v září byly předány Hitlerovi na konferenci v srpnu 1944. Deset jich bylo vyrobeno v září a dalších pět v prosinci 1944.

Psali jsme: Jagdtiger: Hitlerovo 72 tunové monstrum

Hitler kladl velký důraz na zvláštní nasazení Sturmtigeru a věřil, že bude nutné vyrábět nejméně 300 raket měsíčně.  Samotná raketa byla dlouhá 1,5 metru a vážila 345 - 376 kg, z čehož 125 kg tvořila výbušnina. S takto těžkou raketou samozřejmě nebylo možné manipulovat ručně a proto na nakládku nábojů sloužil malý jeřáb v zadní části vozidla. Do stroje se vešlo 14 raket a s nakládkou musela pomáhat celá posádka.

Psali jsme: 5 nejcennějších pokladů WW2, které stále nebyly nalezeny

Maximální dostřel činil 6 km a speciální raketa určená k boření opevnění pronikla 2,5 metru železobetonu!

K další výzbroji patřil "malý" minomet ráže 100 mm a kulomet MG 34.

V době, kdy se stroj dostal k jednotkám označeným jako Panzer Sturmmörser Kompanien (PzStuMrKp) 1000, 1001 a 1002 Německo definitivně ztratilo iniciativu a již se jen bránilo.

Sturmtigery potlačovaly Varšavské povstání, bojovaly v Ardenské ofenzívě a v bitvě o most u Remagenu. Právě zde se povedlo jednomu stroji z jednotky 1001 zlikvidovat jedním výstřelem několik stojících amerických tanků.

Nepřehlédněte na Security magazínu: Defence - tanky, lodě,  letadla, obrněné vozy. Jaké jsou nejnovější trendy ve zbrojním a obranném průmyslu? S námi víte více

 

charset="utf-8" type="text/javascript" src="//embedr.flickr.com/assets/client-code.js">

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: