Jak sestřelit sedm britských bombardérů během 19 minut? ,,Recept" našel německý elitní pilot

Jak sestřelit sedm britských bombardérů během 19 minut? ,,Recept&quote; našel německý elitní pilot
Autor: history.net|Popisek: Heinz-Wolfgang Schnaufer (uprostřed)
11 / 06 / 2020, 10:00

Tímto odvážným kouskem se na konci druhé světové války blýskl Heinz-Wolfgang Schnaufer, který se elitním pilotem stal v již velmi mladém věku.

Heinz-Wolfgang Schnaufer byl pilotem, jehož doménou byly zejména noční mise, kdy představoval největší hrozbu pro své nepřátele. Schnaufer patřil k těm pilotům, který byl pro svou práci nočního stíhacího pilota snad přímo stvořen. Vojenskými historiky a dalšími odborníky je považován vůbec za nejlepšího stíhacího nočního pilota ve druhé světové válce.

A statistiky jim dávají za pravdu. Schnauferova bilance sestřelených letadel je vskutku impozantní - má na svém kontě 121 potvrzených sestřelů. Musíme si uvědomit, že mladý Schnaufer dosáhl tohoto čísla při pouhých 164 operačních nasazení, které trvaly 3,5 let. Byl proto také vyznamenán nacistickou mocí, jež mu udělila Rytířský kříž Železného kříže s dubovou ratolestí, meči a brilianty.

Schnauferovým husarským kouskem se stal 21. února 1945 sestřel sedmi britských bombardérů Lancaster na sklonku války. To vše zvládl během pouhých 19 minut. Ještě dva ,,kousky" navíc přidal, takže za jediný den Schnaufer poslal k zemi celkem 9 Lancasterů, což představuje v kontextu vzdušných soubojů ojedinělý počin.

Schnaufer se připojil k Luftwaffe již v roce 1939 jako sedmnáctiletý. Brzy jeho velitelé rozpoznali jeho talent a již v roce 1942 ve 20 letech dostal do prvního bojového nasazení. Jeho doménou se pak staly noční mise. Nacisté v něm měli spolehlivého pilota, který zvlášť platil právě na britské čtyřmotovoré bombardéry.

Po skončení války byl Schnaufer zajat Brity. Ti jej však posléze propustili a Scnhaufer se pustil do zcela jiných aktivit, než na jaké byl ještě donedávna zvyklý. ,,Oprášil" rodinný podnik s vínem, který začal brzy opět vzkvétat. Schnaufer tak našel nové pole seberealizace, které však netrvalo příliš dlouho.

Zajímavé totiž je, že Schnaufer sice dokázal přežít druhou světovou válku, ale zahynul při ,,banální" automobilové nehodě, kdy do jeho auta narazil nákladní vůz, který řídil opilý muž. Ten si jel shodou okolností pro další lahve vína. Schnaufer utrpěl těžkou frakturu lebky a byl převezen do nemocnice. Z hlubokého bezvědomí se již neprobral a 15. července 1950 zemřel.


Zdroj: warhistoryonline.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace