KOMENTÁŘ: Hrnek s Hitlerem, nebo tričko s Heydrichem? Nakladatelství Naše vojsko stále nabízí zvrácenou nacistickou kolekci

KOMENTÁŘ: Hrnek s Hitlerem, nebo tričko s Heydrichem? Nakladatelství Naše vojsko stále nabízí zvrácenou nacistickou kolekci
15 / 04 / 2019, 10:15

Prachprostý zisk je pro nakladatelství Naše vojsko zřejmě daleko důležitější než pieta milionům obětí nacismu.

,,Nabídku produktů na našem e-shopu ovlivňuje poptávka zákazníků, kteří si oblíbili naší sběratelskou edici světových osobností. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli zařadit do prodeje omezenou sérii těchto triček a hrnečků. V žádném případě tímto nechceme propagovat nacizmus, jedná se jen o prodej sběratelských předmětů," napsal přesně před dvěma lety do redakce Security magazínu ředitel nakladatelství Naše vojsko Emmerich Drtina na dotaz, zda nepovažuje prodej dárkových předmětů s prominentními nacisty za propagaci nacismu.

O dva roky později má nakladatelství stále v nabídce trička s těmito ,,osobnostmi", jako je Adolf Hitler, Reinhard Heydrich, hrnky s Adolfem Eichmannem či K. H. Frankem. Je to opravdu nestoudnost se vším všudy. Navíc nakladatelství u sekce Trička s potiskem zdůrazňuje, že ,,Nakladatelství Naše vojsko si váží všech obětí druhé světové války i těch, kteří bojovali proti nacismu a jakékoliv další zhoubné ideologii, ať už na válečných frontách, či v domácím odboji." Proto na vás hned dole pod touto proklamací ,,vybafne" kat českého národa Reinhard Heydrich.

Když si tedy Naše vojsko váží obětí druhé světové války, proč prodává propagační předměty s předními nacistickými prominenty? Je to naopak plivnutí do obličeje těmto obětem a jejich zneuctění výměnou za prachprostý zisk. O to více zarazí, když Drtina v jednom rozhovoru prohlásil, že trička s předními nacistickými pohlaváry si třeba mohou koupit recesisté, co jdou v nich do hospody. Je tedy recese to, že má někdo na tričku vyobrazeného Hitler, který je zodpovědný za likvidaci 6 milionů židů? Pokud ano, je to zvrácený názor.

Nabídka těchto předmětů je odsouzeníhodná, na druhé straně bohužel potěšující pro tuzemskou neonacistickou scénu, která se tím bude cítit dodatečně legitimizována. Hranice mezi uctěním památek obětí nacismu a komerčním hlediskem tedy bohužel pro nakladatelství Naše vojsko neexistuje.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace