(VIDEO) Messerschmitt Me 323 Gigant

(VIDEO) Messerschmitt Me 323 Gigant
Popisek: Messerschmitt Me 323 Gigant
29 / 10 / 2017, 11:00

Messerschmitt Me 323 Gigant bolo nákladné lietadlo, používané Treťou ríšou počas druhej svetovej vojny. Tento stroj bol jedným z najväčších lietadiel, používaných počas vojny. Prvý let absolvoval v roku 1941 a do výzbroje bol zaradený v roku 1942, celkovo bolo postavených 213 kusov.

ME 323, vznikol na požiadavok nemeckého letectva, to požiadalo v roku 1940 o vyvinutie veľkého dopravného klzáku pre operáciu Seelowe (invázia do Anglicka). Nemci plánovali väčšinu svojej techniky transportovať za pomoci lietadiel. Po zrušení operácie Seelowe, požiadavka na ťažký dopravný klzák stále zostala. Hitler ich plánoval využiť počas operácie Barbarosa a v ťažení proti Sovietskemu zväzu.

Vzácne dobové záberi: 

Bojové nasadenie:
V septembri 1942, boli dodané prvé ME 323 do Tuniska, kde vstúpili do bojov v Stredomorí, v novembri 1942. Ich úlohou bolo preniesť techniku cez Stredozemné more pre Rommela, k jednotkám Afrika Korps.
22.apríla 1943 letelo 27, plne naložených ME 323 cez Sicílske úžiny, eskortovali ich stíhačky Messerschmit Bf 109. Nemeckú formáciu napadlo sedem perutí stíhačiek Spitfire a P-40, súboj dopadol pre Luftwaffe katastrofálne, prišla o 21 strojov.

Messerschmitt Me 323D.

Tento stroj bol z hľadiska dizajnu lietadiel veľmi pružný, zniesol obrovské množstvo nepriateľskej paľby, problém ale nastal ak dostal zásah do barelov s palivom. Vtedy Me 323 veľmi rýchlo klesol k zemi.

Existovalo mnoho verzií tohto ťažkého dopravného klzáka:
Me 323 V1
- prvý prototyp
Me 323 D-1
-prvá výrobná séria, bola zvýšená obranná výzbroj, klzák mal 15 gulometov.
Me 323 D-6
-mal nastaviteľné vrtule Ratier s tromi lopatkami, znovu bola zvýšená aj výzbroj o pár guľometov naviac.
Me 323 E-1
-druhá sériovo vyrábaná séria, Me 323 E-1 mal dve delové veže zahrnuté v krídlách.

Technické údaje:

Posádka: 5
Rozpätie: 55,2 m
Dĺžka: 28,2 m
Výška: 10,15 m
Nosná plocha: 300 m2
Hmotnosť prázdneho stroja: 27 330 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 43 000 kg
Pohonné jednotky: 6 × motor Gnôme-Rhône 14N
Dostup: 4 000 m
Dolet: 800 km
Rýchlosť: 280 km/h

Písali sme:

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace