Mohl za tragédii Titanicu požár?

Mohl za tragédii Titanicu požár?
Popisek: Titanic v Southhamptonu
31 / 10 / 2018, 16:00

Novinář, který se celou katastrofou zabývá už více než 30 let, si myslí, že za katastrofu může požár uhlí v kotelně. Irský novinář a autor Senan Molony tvrdí ve svém novém dokumentárním filmu, že luxusní Titanic měl fatálně oslabený trup požárem, který doutnal v uhelně za jednou z lodních kotelen, když loď opustila loděnici v Belfastu.

Fotografie lodi s tmavými skvrnami na trupu, než odplula z přístavu Southampton, a na stejném místě kde udeřil ledovec, podporují tuto teorii, řekl Molony.

Tvrdí, že J Bruce Ismay, prezident společnosti, která stavěla loď a člověk navždy označený za zbabělce pro zabrání jednoho z mála míst na záchranném člunu o požáru věděl, ale bagatelizoval jeho význam v katastrofě.

Titanic

Molony v dokumentárním filmu Titanic: Nové důkazy se naznačuje, že oheň uvnitř lodi podrobil oddíly a přepážky v trupu teplotám přesahujícím 1 000 stupňů Celsia, takže trup se stal tak slabým a křehkým, že to, co měla být je menší kolize, se stalo katastrofou, během které zemřelo více než 1 500 lidí.

Podle Molonyho došlo ke kombinaci několika smrtících faktorů - ohně, ledu a kriminální nedbalosti. Poukazuje na tmavé skvrny, které lze vidět na pravé straně v souboru fotografií, které se nedávno objevily v soukromém aukci. Nikdo je nikdy nevyšetřoval, nebo na ně neupozorňoval. To zcela mění situaci.

Molony věří, že skvrny svědčí o požáru uvnitř lodi a vysvětluje to i důvod, proč nejluxusnějším zaoceánský parník byl dne kdy odplouval na svou jedinou platbu obrácen do kotviště nezvykle neoznačenou stranou. Podle odborníků na metalurgii mohl oheň o vysoké teplotě udělat ocel křehkou a snížit její odolnost až o 75%.

Podle Davida Hilla, bývalého sekretáře British Titanic Society není sporu o tom, že tam musel být požár: "Loď měla vyplout ve Středu, ale vypluli až v sobotu, takže musel být opravdu veliký. Změnilo to šance lodi na přežití? Podle mě to nebyl žádný rozdíl."

K zatajení požáru mohla přispět i skutečnost, že na palubě Titanicu byli prezident společnosti, tak konstruktér a byla snaha vše ututlat.

Louis & Lola ?-- TITANIC survivors  (LOC)

 

Požár v podpalubí prý vysvětluej nebezpečnou rychlost, kterou loď proplouvala nebezpečnou oblastí, když se snažila dostat do New Yorku co nejdřív, aby vylodila cestující bezpečně dřív, než bude nad ohněm definitivně ztracena kontrola.

Zdroj: The Times

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace