Nacistický letoun Ta 283 měl být poháněn náporovým motorem a na obloze nahradit legendární Me 262

Nacistický letoun Ta 283 měl být poháněn náporovým motorem a na obloze nahradit legendární Me 262
Autor: Alf van Beem - Own work|Popisek: Ta 283
01 / 01 / 2019, 13:00

Hitlerova třetí říše chrlila na svém sklonku neskutečné návrhy fantastických zbraní, které svými parametry předčily dobu a často i schopnosti továren, které se potýkaly s nedostatkem surovin. Mezi jedny z méně reálných návrhů patřil i záchytný stíhač Focke-Wulf Ta 283.

Stroj navržený v roce 1945 měl být poháněn kombinací náporového motoru (takzvaným Ramjetem, nejjednodušším typem reaktivního motoru) a rakety. Projekt stroje vznikal ve stejný čas s jiným letounem z kategorie Wunderwaffen, Focke-Wulf Super Lorin.

Raketový motor Walter HWK 509 měl být využíván pro start, následně se o pohon stroje měly starat dva náporové motory Lorin Pabst namontovanými na koncích výškovek. Ty fungují na principu toho, že vzduch do motoru vstupuje rychlostí letu a ve zúžení dochází k snížení jeho rychlosti, zároveň se zvyšuje tlak a po přidání paliva se uvolňuje tepelná energie a v dalším zúžení dochází k úniku spalin tryskou vysokou rychlostí.

psali jsme: Německý kulomet, který budil hrůzu: Hitlerova pila na kosti Maschinengewehr 42

Již z principu tohoto motoru ale panují obavy, že stroj by neměl schopnost dostatečně manévrovat. Výzbroj projektovaného záchytného stíhače měla tvořit dvě děla ráže 30 mm MK 108. Křídla byla šípovitá s úhlem 45°. Kabina byla přetlaková a stroj měl dosahovat rychlosti více než 1 100 km/h.

Svět spatřil údajně jeden prototyp v březnu 1945, ale nikdy nedošlo k testům a letounu se posléze zmocnila Rudá armáda. Další osud prototypu není znám.

 

Zdroj: Luft46.com, Wikipedie

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace