Nedokončený projekt Kriegsmarine: bitevní lodě třídy H

Nedokončený projekt Kriegsmarine: bitevní lodě třídy H
Autor: CC BY-SA 3.0/ Wikipedia|Popisek: 406mm kanón vyrobený pro třídu H a po jejím zrušení použitý jako výzbroj pobřežní pevnosti v Norsku.
29 / 03 / 2019, 14:00

Kriegsmarine plánovalo postavit 6 bojových lodí třídy H. Dvě se nakonec rozestavěly, druhá světová válka však stavbu těchto lodí ukončila.

Práce na vývoji nových bojových lodí třídy H začaly už v roku 1937. V roce 1939 přijala Kriegsmarine Plán Z. Ten počítal s výstavbou velkých bojových lodí a ponorek. Jediné, co bylo z tohoto rozsáhlého plánu nakonec zrealizováno, byla výstavba bojových lodí třídy Bismarck a těžkého křižníku Prinz Eugen.

psali jsme: 27. května 1941 byl Hood pomstěn, Bismarck jde ke dnu

V tomto plánu se hovořilo o výstavbě 6 velkých bojových lodí třídy H, které by měly výtlak přes 60 000 tun a rychlost až 30 uzlů. Pokud by se podařilo zkonstruovat tyto lodě, patřily by k nejlepším, které zasáhly do bojů druhé světové války. Pohon mělo zabezpečovat 12 dieselových motorů MAN, jejichž výkon by se pohyboval na úrovni přibližně 165 000 koňských sil.

FOTO: Představa umělce Richarda Alisona, lodě třídy H

loď třídy H

 Plánovala se s opravdu impozantní výzbroj lodí třídy H:

- 8× 406 mm kanón (4×2)
- 12× 150mm kanón (6×2)
 -16× 105mm kanón (8×2)
- 16× 37mm kanón (8×2)
- 24× 20mm kanón (6×4)
-  6× 533mm torpédomet

Na lodi se plánovalo rovněž umístit čtyři hydroplány typu Arado Ar 196. Budovat se začaly dvě z plánovaných 6 lodí. V loděnici Blohm und Voss v Hamburgu byl 15. července 1939 položený kýl první lodě třídy H. Kýl druhé lodě byl položený o měsíc později v loděnici Deschimag AG Weser v Brémach.

Psali jsme:Historie: Francouzská bitevní loď Richelieu

Práce na lodích skončily krátce po vypuknutí druhé světové války, celý projekt lodí třídy H už totiž nebyl hlavní prioritou. Materiál připravený na stavbu lodí byl posléze sešrotovaný. Z celého projektu lodí třídy H měly nakonec ,,úžitek" jen 406 mm kanóny, nainstalované v pobřežních obranných systémech.

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace