Nejúspěšnější Göringův lovec sovětských šturmoviků pocházel ze Sudet

Nejúspěšnější Göringův lovec sovětských šturmoviků pocházel ze Sudet
Popisek: Otto Kittel
13 / 12 / 2018, 18:00

Otto Kittel, čtvrtý nejúspěšnější pilot Luftwaffe a nejlepší Göringův lovec sovětských IL-2, se narodil 21.2.1917 ve vesnici Kronsdorf kousek od severomoravského Krnova.

Mladý Otto vyrůstal v prostředí Sudet, a tak se česky naučil až poté, co se vyučil v Mladé Boleslavi automechanikem. V roce 1939 vstupuje do vojenské služby v německé Luftwaffe, stejně jako jeho bratr. Otto se ale dostává ke stíhačům a jeho bratr Erwin slouží u bombardérů.

Ze začátku vojenské služby nic neukazuje na to, jak úspěšný stíhač se z mladého pilota stane. Jeho nasazení proti RAF ve Francii končí bez sestřelu.

Psali jsme: Jak sovětský pilot přežil svou smrt a ještě přechytračil nacisty

Jeho chvíle přichází s napadením SSSR, kdy již druhý den po zahájení operace Barbarossa sestřeluje dva sovětské bombardéry. Svoje první šturmoviky sestřeluje 30. 6., kdy sovětské stroje bez doprovodu útočí na mosty na řece Dvině. Rok 1941 uzavírá s podprůměrným počtem pouhých 12 sestřelů a ani další rok se mu se stroji Messerschmitt Bf 109 moc nedaří. Zlom nastává až s příchodem těžce ozbrojených Fockewulfů Fw-190 A-4, které Ottovi vyhovují, což dokazuje sestřelem 6 sovětských letadel 12. 1. 1943.

Když 15. 3. 1943 sestřelil 47. protivníka, obrátila se k němu štěstěna zády a Otto končí s porouchaným strojem hluboko v týlu protivníka. Následuje třídenní nepřetržitý pochod zmrzlou krajinou bez spánku a odpočinku, aby v tenké kombinéze nezmrznul. Zázračně se mu podařilo dostat ke svým jednotkám a po vyléčení se vrací k jednotce JG 54 a účastní se ofenzivy u Kursku a díky mohutným bojům dosahuje svého 75. sestřelu a díky jeho zásahům proti Il-2 přezdívaným Černá smrt zachraňuje mnoho vojáků na zemi.

Psali jsme: 23. srpna 1939 si Hitler a Stalin rozdělili Evropu

Ze zprvu nevýrazného pilota se stává rychle jedno z předních es Luftwaffe, kdy v dubnu 1944 má již na svém kontě 150 sestřelů a v říjnu 1944 dokonce 250! I nadále ale zůstává podle svědectví svých spolubojovníků tichý a skromný.

Konec přichází 16. února 1945, kdy Otto vyráží ve svém Fw-190 A-8 brzdit postupující Sověty u Kuronska. Němečtí piloti útočí na formaci šturmoviků která doráží naněmecké pozemní jednotky. Otto sestřeluje svůj poslední stroj, ale je sestřelen další Černou smrtí.

Otto Kittel získal celkem 267 vítězství během 587 letů, z toho 94 jich bylo nad obávanými sovětskými stroji Il-2 Šturmovik. V leteckém souboji nebyl nikdy až do osudného dne poražen.

Místo, kde jeho letadlo havarovalo bylo nalezeno až v roce 2009 Ruedigerem Kaufmannem z Německa a Sergejem Azarenoksem z Lotyšska.

Nepřehlédněte na Security magazínu:  Technologie - nejnovější ,,vychytávky" ze světa vědy a techniky. Od futuristických zbraní až po bojové drony. S námi víte více

 

Zdroj: Svatopluk Matyáš: Stíhací esa Luftwaffe, 12oclockhigh.net 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace