Oceloví giganti 25. díl: Flak 41, protiletadlový kanón, který skončil neslavně

Oceloví giganti 25. díl: Flak 41, protiletadlový kanón, který skončil neslavně
Popisek: Versuchsflakwagen 8.8cm Flak 41
15 / 02 / 2019, 13:00

Úvahy o vývoji těžkého samohybného protiletadlového kanonu ráže 88 mm se objevily již v roce 1941. První hmatatelné výsledky a práce na funkčním prototypu však přišly na řadu až o rok později. Podle původních plánů měl být stroj založen na podvozku připravovaného průzkumného tanku Leopard.

Projekt tohoto tanku byl však zrušen a tak byla firma Krupp nucena použít pro svůj Flakpanzer jiný podvozek. Její konstruktéři se rozhodli začít od nuly a vyvinout podvozek zcela nový.

psali jsme: Dora a Gustav - největší děla historie

Výsledkem jejich práce byl plně pásový podvozek nesoucí interní název Sonderfahrgestelt, který svou konstrukcí připomínal podvozky německých polopásových vozů jako například SdKfz 251. Na každé straně se nalézalo osm dvojitých pojezdových kol velkého průměru. U lichých a sudých kol byly jejich poloviny umístěny různě daleko od sebe a kola navzájem zapadala do mezer mezi svými díly. Při pohledu z profilu tak byla celá vidět pouze sudá kola.

psali jsme: Samohybné dělo Sturmgeschütz IV

Různá byla i konstrukce sudých a lichých kol. Ta sudá byla opatřena kruhovými odlehčovacími otvory. Lichá byla potom plná, pouze s paprskovými prolisy. Společná pro ně ovšem byla gumová bandáž po obvodu.

 

Autor: Rasputin FB

Tagy článku

-->