Otto Kissenberth - německé obrýlené eso vítězilo i za kniplem ukořistěné stíhačky Sopwith Camel

Otto Kissenberth - německé obrýlené eso vítězilo i za kniplem ukořistěné stíhačky Sopwith Camel
Autor: Autor: Official photographer of the german army – Official photographer of the german army, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48075641|Popisek: Ilustrační fotografie Albatros D.V
20 / 04 / 2021, 16:30

Otto se narodil 26. února 1893 v Landshutu v Bavorsku. Vystudoval techniku na univerzitě a coby strojní inženýr se zájmem o konstrukci letadel vstoupil do německého letectva v roce 1914. Ke konci roku dokončil výcvik jako průzkumný pilot a byl vyslán k jednotce FA 8b.

Dne 21. března 1915 byl zraněn při akci nad pohořím Vogézy. Když se uzdravil, byl 8. července 1915 přidělen k bavorské letecké jednotce FA 9b, se kterou sloužil v Itálii. 12. října 1916 se mu podařilo sestřelit tři nepřátelská letadla poblíž Enisheimu. Dalšího vítězství dosáhnul až v létě následujícího roku, kdy jako člen Jasta 16 sestřelil dva letouny SPAD a sestřelil i balón. 4. srpna 1917 převzal Otto Kissenberth velení Jasty 23.

Otto Kissenberth

Jako jedno z několika německých es, které během Velké války nosily brýle, Otto nejčastěji létal s Albatrosem D.V se žlutými a bílými protěžemi namalovanými na trupu letounu. Poté, co s tímto letounem zaznamenal více než tucet vítězství, dosáhl svého posledního vítězství v ukořistěném anglickém letounu Sopwith Camel.

O necelé dva týdny později, večer 29. května 1918, se Otto vážně zranil, když s britskou stíhačkou Camel havaroval. 24. července 1918 obdržel medaili Pour le Mérite a 19. srpna 1918 byl povýšen na poručíka. Získal velení letecké školy v Schleissheimu a zde slouží až do konce války.

3. srpna 1919 Otto Kissenberth, eso s 20 uznanými vzdušnými vítězstvími umírá při horolezecké nehodě v Bavorských Alpách.

Jeho jednotka Jasta 23, se kterou získal nejvíce úspěchů získala během války 63 vzdušných vítězství a 12 sestřelů balónů. Naopak zahynulo 14 jejích pilotů.

Letoun, se kterým Otto nejčastěji létal, tedy Albatros D.V příliš populární mezi německými piloty nebyl, sám Manfred von Richthofen ho označil jako zaostalý v porovnání s nepřátelskými stíhacími letouny jako Sopwith Camel nebo S.E.5a.

Zdroj: The Aerodrome, Fliege Graeber

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace