Peacekeeper Rail Garrison – mezikontinentální rakety měly na Sovětský svaz udeřit z vlaků

Peacekeeper Rail Garrison – mezikontinentální rakety měly na Sovětský svaz udeřit z vlaků
Autor: By Convair/General Dynamics - https://www.flickr.com/photos/sdasmarchives/8126202147/, Public Domain|Popisek: Peacekeeper Rail Garrison
15 / 03 / 2020, 10:00

19. prosince 1986 Bílý dům oznámil souhlas prezidenta Ronalda Reagana vyvinout železniční systém pro odpal mezikontinentálních balistických raket (ICBM) Peacekeeper. Pro zvýšení šance přežít jaderný úder Sovětského svazu mělo být 50 nových raket umístěno do stávajících sil pro rakety Minuteman a dalších 50 by bylo namontováno na 25 vlacích USAF, dvě rakety na vlak.

Každý vlak by se skládal ze dvou lokomotiv, dvou bezpečnostních vozidel, dvou odpalovacích vozů obsahujících rakety, jednoho kontrolního/řídícího vozu pro start Peacekeeperů, jednoho palivového vozu a jednoho servisního vozu.

Každý odpalovací vůz by nesl jeden Peacekeeper ICBM v odpalovací trubici, kterou bylo možné úhlově naklopit, aby bylo možné vystřelit raketu z vagónu. Celková délka odpalovacího vozu je 26.5 m a při plném zatížení měl vážit více než 520 000 liber, tedy 236 tun. Vlaky by byly umístěny v bunkrech na deseti strategických leteckých velitelských základnách USAF v kontinentálních Spojených státech a rakety měly být neustále v pohotovosti a připraveny vyrazit.

Posádku smrtícího vlaku mělo tvořit 42 lidí včetně velitele vlaku, čtyř důstojníků pro řízení startu, čtyřech železničních inženýrů, jednoho zdravotníka, šesti pracovníků údržby a 26 členů ozbrojeného doprovodu. Posádka mohla žít ve vlaku ze zásob po dobu až jednoho měsíce.

V případě potřeby mohly být vlaky s mezikontinentálními raketami rozptýleny po národní železniční síti, což by pro nepřítele znamenalo velmi obtížný úkol, aby vlaky našel a zničil. Velení USAF očekávalo, že vlaky budou v provozu od roku 1992.

Vývoj systému byl ale ukončen v roce 1991, když Studená válka skončila vítězstvím Západu nad SSSR. Hlavními dodavateli systému byly společnosti Boeing Aerospace Corp., Westinghouse Marine Division a Rockwell International Autonetics.

Peacekeeper Rail Garrison

Jeden z vozů můžete navštívit v Národním muzeu USAF v Daytonu v Ohiu.

Zdroj: US Air Force

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace