Autor fotografie: Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)|Popisek: Koně za Velké války
Když skončila první světová válka, armádě Spojených států zůstala přemíra mužů, vozidel, lodí, zásob a koní. Demobilizace úsilí potřebného k boji v Evropě i jinde byla chaotická a náhlá.
Prezident Woodrow Wilson se rychle pustil do práce, jak dostat americkou armádu a vládní byrokracii, která ji řídila, zpět na její předválečnou velikost a roli. Během války se Británie brzy potýkala s nedostatkem koní, což vedlo k tomu, že USA poslaly do zámoří 1,1 milionu koní. Do konce války měly americké síly k dispozici asi 60 000 koní. Doma bylo koní plno, ale už o ně nebyl zájem.
Čtyři miliony vojáků a námořníků byly náhle propuštěny z armády a následně byli nezaměstnaní. Ti, kteří pracovali, se ocitli uprostřed pracovních stávek uprostřed hospodářské krize. Kritická průmyslová odvětví nebyla tak produktivní jako během války a ceny farem klesly.
To mělo dopad i na masný průmysl, který také zaznamenal výpadky ve výrobě. Ceny masa prudce vzrostly, když Američané opustili některé své válečné praktiky, které zahrnovaly výměnu hovězího za koňské, aby se hovězí maso mohlo poslat do předních linií.
Koňské maso si získalo pověst méněcenného masa a dokonce i původce nemocí. Upadlo tedy v nemilost, což vedlo k přebytku koní ve Spojených státech.
Jeden obchodník s koňmi chovanými ale našel řešení na přemnožení koní - komerčně dostupné konzervy pro psy v podobě značky Ken-L-Ration. Pokud jde o koně, zvíře bylo tenkrát stejně milované jako dnes, ale Američané byli zvyklí chovat koně jako zvířata na jídlo. Kůň nikdy nebyl tak populární jako jiná masná zvířata, ale Američané dělali, co mohli, aby podpořili válečné úsilí země.
Koně byli s rozmachem automobilů využíváni stále méně a Američané stále považovali myšlenku na konzumaci užitečného zvířete za zneklidňující, takže krmivo pro psy se hned neujalo, ale nakonec si našlo své místo.
Chytrý marketing udělal z „libového, červeného masa“ Ken-L-Ration pro Fida prémiové jídlo amerických psů. Ken-L-Ration poprvé debutoval v roce 1922 a byl základním krmivem pro psy po celá desetiletí.
Marketing Ken-L-Ration byl tak dobrý, že důvodem, proč Američané označují psy jako „Fido“, je to, že žlutý maskot společnosti se jmenoval „Fido“. Značka se stala největší značkou krmiva pro psy ve Spojených státech a nakonec byla v roce 1942 prodána společnosti Quaker Oats Company.
Zdroj: We Are the Mighty