Rekordní sovětský Moskvič G2 vznikl pouze ve dvou kusech, ale jezdil až 223 km/h

Rekordní sovětský Moskvič G2 vznikl pouze ve dvou kusech, ale jezdil až 223 km/h
Popisek: Moskvič - G2
15 / 01 / 2019, 13:00

Rekordní závodní auto navržené konstruktéry I.A. Gladilinem a I.I. Okuněvem, bylo postaveno v roce 1956. Moskvič G2 byl držitelem tří sovětských rychlostní rekordů v dálkových závodech. V šampionátu SSSR v roce 1959 vyhrál tento vůz v kategorii do 2 500 cm3.

Moskvič je v České republice znám pod přezdívkou Leninovy saně a asi málokdo si produkty výrobce typických hranatých vozů dokáže představit na závodní dráze. V padesátých letech minulého století ale bylo možné potkat na startech závodů unikátně vyhlížející Moskvič G2 a v šedesátých letech dokonce údajně vedení sovětské automobilky pokukovalo po F1!

Ale zpět ke G2. S karosérií z hliníkového plechu se zadními koly zakrytými bočními štíty a motorem Moskvič 405 za zády pilota, dosahoval vůz s výkonem 55 kW (75 PS)  maximální rychlosti až 223 km/h!

psali jsme: "Kalašnikov s křídly" aneb Mig-15 pro 21. století

Roku 1956 jezdec Jurij Michajlovič Chvirov vytvořil tří celostátní sovětské rekordy v dálkových závodech a ve zrychlení z místa na 1 000 metrů dosáhl pilot s rekordním Moskvičem rychlosti 192 km/h a tedy dalšího rekordu.

Roku 1959 dostal vůz nový motor Moskvič 407 o objemu 1 358 cm3 s výkonem 70 PS, vybavený čtyřmi karburátory Lenkarz K-28 a čtyřmi výfuky bez tlumiče. Výkon této pohonné jednotky činil 70 koní. V tomto roce tovární pilot Jevgenij Veretov s G2 zvítězil ve třídě závodních automobilů do 2500 cm3 v šampionátu SSSR.

psali jsme: Video: Monstrum ze Sibiře - ZIL E-167

Po roce 1960 se ale ani jeden vůz již závodů neúčastnil a rekordní stroje byly odepsány koncem roku 1963 a oba byly demontovány na náhradní díly.

 

Zdroj: Wintage.es 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.