Autor: Wikimedia Commons, volné dílo|Popisek: Edward Rickenbacker
Edward Rickenbacker se stal nejúspěšnějším americkým pilotem v první světové válce. Mnohokrát stál tváří v tvář smrti, ale dokázal vždy přežít.
Tento průkopník dopravního letectví měl vskutku pestrý život, který by vydal na celý román. Jeho život mimo letectví byl totiž stejně zajímavý, jako když seděl v kokpitu svého letadla a ,,kosil" své nepřátele. Rickenbacker byl též znám jako ,,eso es" a člověk, který mnohokrát čelil takřka jisté smrti. Proto se mu také přezdívá ,,nejšťastnější muž, který přežil".
Všechna úskalí a protivenství však dokázal Rickenbacker překonat a nesmazatelně se zapsal do americké letecké historie. To, co Rickenbackera charakterizuje asi nejlépe, je jeho všestrannost. Byl totiž i úspěšným automobilovým závodníkem, a to ještě před vypuknutím první světové války. Jedna z jeho dalších přezdívek byla ,,Rychlý Eddie". Rickenbacker se s oblibou účastnil závodů v Indianopolis, jejchž začátky se datují již počátkem 20. století.
Pozdější stíhací eso se také živě zajímalo o automobilovou techniku a kladlo si otázky, jak ještě více zrychlit auto, s nímž závodil. Rickenbacker prohlásil, že právě pilot závodního vozu má perfektní předpoklady pro to, aby se stal také úspěšným pilotem. Sám Rickenbacker ukázal, že je možné touto cestou jít.
Na konci první světové války se tak z automobilového závodníka a nadšence stal stíhací pilot. Létal na francouzském dvojplošníku SPAD S.XIII, s nímž dokázal sestřelit celkem 26 nepřátel. Všechny sestřely se datují k roku 1918, poslední sestřel zaznamenal Rickenbacker 30. 10. 1918. Stal se i nositelem mnoha ocenění, jako byl například Kříž války či Medaile cti. Po úspěšné etapě stíhacího pilota si Rickenbacker založil vlastní společnost Ricenbacker Motor Company a stal se rovněž designerem.
Rickenbacker rovněž působil nějaký čas jako poradce pro vládu, kdy měl na starosti otázky spojené s vojenstvím. Stal se i ředitelem letecké společnosti Eastern Air Lines. Plodný život pilota, automobilového závodníka a designéra v jedné osobě skončil v 1973, kdy ve svých 82 letech zemřel.
Zdroj: warhistoryonline.com