Stíhací ,,eso es", na kterého si sáhla smrt. Edward Rickenbacker se stal nejúspěšnějším americkým pilotem v první světové válce

Stíhací ,,eso es&quote;, na kterého si sáhla smrt. Edward Rickenbacker se stal nejúspěšnějším americkým pilotem v první světové válce
Autor: Screenshot YouTube|Popisek: EdWard Rickenbacker
07 / 08 / 2018, 19:00

Edward Rickenbacker byl americký nejúspěšnějším americkým stíhacím pilotem v první světové válce, který se zapsal do historie. Zapsal si celkem 26 sestřelů.

Tento průkopník dopravního letectví měl vskutku pestrý život, který by vydal na celý román. Jeho život mimo letectví byl totiž stejně zajímavý, jako když seděl v kokpitu svého letadla a ,,kosil" své nepřátele. Rickenbacker byl též znám jako ,,eso es" a člověk, který mnohokrát čelil takřka jisté smrti. Proto se mu také přezdívá ,,nejšťastnější muž, který přežil".

psali jsme: Nejúspěšnější Göringův lovec sovětských šturmoviků pocházel ze Sudet

Všechna úskalí a protivenství však dokázal Rickenbacker překonat a nesmazatelně se zapsal do americké letecké historie. To, co Rickenbackera charakterizuje asi nejlépe, je jeho všestrannost. Byl totiž i úspěšným automobilovým závodníkem, a to ještě před vypuknutím první světové války. Jedna z jeho dalších přezdívek byla ,,Rychlý Eddie". Rickenbacker se s oblibou účastnil závodů v Indianopolis, jejchž začátky se datují již počátkem 20. století.

Pozdější stíhací eso se také živě zajímalo o automobilovou techniku a kladlo si otázky, jak ještě více zrychlit auto, s nímž závodil. Rickenbacker prohlásil, že právě pilot závodního vozu má perfektní předpoklady pro to, aby se stal také úspěšným pilotem. Sám Rickenbacker ukázal, že je možné touto cestou jít.

psali jsme: Jak sovětský pilot přežil svou smrt a ještě přechytračil nacisty

Na konci první světové války se tak z automobilového závodníka a nadšence stal stíhací pilot. Létal na francouzském dvojplošníku SPAD S.XIII, s nímž dokázal sestřelit celkem 26 nepřátel. Všechny sestřely se datují k roku 1918, poslední sestřel zaznamenal Rickenbacker 30. 10. 1918. Stal se i nositelem mnoha ocenění, jako byl například Kříž války či Medaile cti. Po úspěšné etapě stíhacího pilota si Rickenbacker založil vlastní společnost Ricenbacker Motor Company a stal se rovněž designerem.

Rickenbacker rovněž působil nějaký čas jako poradce pro vládu, kdy měl na starosti otázky spojené s vojenstvím. Stal se i ředitelem letecké společnosti Eastern Air Lines. Plodný život pilota, automobilového závodníka a designéra v jedné osobě skončil v 1973, kdy ve svých 82 letech zemřel.

Nepřehlédněte na Security magazínu: Defence - tanky, lodě, letadla, obrněné vozy. Jaké jsou nejnovější trendy ve zbrojním a obranném průmyslu? S námi víte více

 

Zdroj: warhistoryonline.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace