Vůdce bolševické revoluce Lenina vozil po ruských blátivých cestách speciální Rolls-Royce

Vůdce bolševické revoluce Lenina vozil po ruských blátivých cestách speciální Rolls-Royce
Autor: Creative Commons Attribution 2.0 Generic|Popisek: Leninův Rolls-Royce
21 / 07 / 2021, 16:30

Láska Vladimíra Iljiče Lenina k luxusním západním motorovým vozidlům je známým faktem a někteří říkají, že měl v jednom okamžiku ve své garáži až devět vozů Rolls Royce, ačkoli historicky dokázané jsou pouhé tři.

Bez ohledu na to, kolik jich Lenin měl, jedním z nich byl Silver Ghost, který získal v roce 1922 a aby mohl jezdit po sovětských cestách, byl přestavěn na polopásovou konfiguraci. Poté, co bylo vozidlo zakoupeno, bylo přestavěno v závodě Putilov, nyní známém jako závod Kirov v Sankt Petersburgu, a používalo pásy Kégresse. Tento typ pásů používal místo obvyklých vzájemně propojených kovových článků gumu nebo plátno a byla za tím myšlenka, že by mohly být jednoduše montovány na běžná kolová vozidla, aby byla schopná překonat sníh, písek nebo bláto ruských cest.

Video: YouTube

Francouzský vynálezce Adolphe Kégresse, který tento systém vynalezl, stihl z Ruska utéct, než se bolševici ujali moci. Byl osobním řidičem cara Mikuláše II., pro kterého přestavěl řadu vozidel na polopásová a staral se o imperiální vozový park. Přestavěl pro cara vozidla Packard, Russo-Balt nebo Mercedes-Benz. Bolševici využili jeho plány, a tak se zrodil brutální Silver Ghost pro Lenina.

Revoluční vůdce si Rolls-Royce zamiloval a nejenže tímto luxusním vozem jezdil na schůzky, ale právě díky polopásové konfiguraci z něj střílel i vysokou. Vůz dosahoval rychlosti pouhých 60 km/h a spotřeba se pohybovala okolo 30 litrů na 100 kilometrů.

Lenin si Rollse užíval pouhé dva roky do své smrti v roce 1924. Tehdy mu posloužil naposledy, když odvezl revolucionářovu mrtvolu do Moskvy z města Gorki. Ostatně tam nyní tento vůz můžete nalézt v místním muzeu.

Zdroj: The DriveMag

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace