Vzácné dobové záběry: Sestřel Messerschmittu Me 262 americkým stíhačem

Vzácné dobové záběry: Sestřel Messerschmittu Me 262 americkým stíhačem
Popisek: Tento letoun, Wrknr. 111711, byl první Me 262, který se dostal do rukou spojenců. Jeho pilot přelétl v březnu 1945. Stroj byl následně zničen v srpnu 1946, americký zkušební pilot se zachránil skokem z letounu
30 / 10 / 2019, 13:00

Podívejte se na tyto úžasné záběry, kdy kamera zachytává palbu amerického stíhače na německou proudovou stíhačku Messerschmitt Me 262.

Messerchmitt Me 262 byl německým stíhacím proudovým letounem, který nacisté nasadili ke konci války. Adolf Hitler si od nového stroje sliboval, že nacistické Německo konečně dostalo smrtící zbraň proti nepříteli, a proto také (a často neúměrně) do vývoje letounu zasahoval. Me 262 začal být ale vyráběn již před začátkem druhé světové války, v roce 1938. O dva roky později byl dokončen první prototyp letounu, který měl být osazen dvěma proudovými motory, a v roce 1941 začaly první testy tohoto stroje. 

V roce 1944 Luftwaffe dostalo první sériově vyráběné Me 262, v této době však už bylo k dispozici jen velmi málo zkušených pilotů a Luftwaffe navíc trpěla nedostatkem pohonných hmot, takže obrat v leteckých bitvách už byl téměř nemožný.

Na těchto vzácných záběrech můžete vidět, jak německý pilot dostane pár zásahů do ocasu své stíhačky a následně se začne ze stroje kouřit. Letadlo bylo nakonec pravděpodobně sestřelené.

Německá stíhačka Me 262 by normálně letěla rychlostí, která by byla mimo dosah spojeneckých stíhaček. Je tak pravděpodobné, že tato stíhačka plánovala přistání, na což spojenečtí piloti často čekali.

Během druhé světové války Němci zhotovili 1 430 kusů této stíhačky, protože nacistický vůdce Hitler věřil, že tato proudová stíhačka dokáže ,,získat" oblohu nad třetí říší znovu do německých rukou.

psali jsme: Poslední sovětský dělový křižník Murmansk

Na konci videa je možné vidět i německou stíhačku Messerschmitt Bf 109.

                  

Zajímavost

Po druhé světové válce se v Československu rekonstruovalo 12 strojů ME 262, a to 9 jednomístných a 3 dvojmístných pod označením Avia S-92. Tyto stroje byly první proudové stroje používané československou armádou, když byly v roce 1948 zavedené do výzbroje československé armády.  O jejich vyřazení se rozhodlo v roce 1957.

Zdroj: Warhistoryonline.comArgunners Magazine

Autor: Samuel Poništ

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace