Hitler dostal plán mýtického hada. Půlkilometrový Midgard se měl provrtat pod Maginotovu linii

Hitler dostal plán mýtického hada. Půlkilometrový Midgard se měl provrtat pod Maginotovu linii
Autor: Bundesarchiv, Bild 121-0487 / CC-BY-SA 3.0|Popisek: Maginotova linie
16 / 04 / 2020, 16:30

Je známo, že megaloman Adolf Hitler miloval velké věci a uctíval starogermánskou mytologii. Tým inženýra Rittera to moc dobře věděl, a když chtěl velikášského Vůdce zaujmout svým projektem dvojnásobně, nazval ho "Had Midgard".

Podle severské mytologie je had Jörmungandr (Midgardsormr) tak obrovský, že obepíná celý Midgard a zakusuje se do svého ocasu. Při závěrečné bitvě ragnaröku had Jörmungandr vyleze z moře na pevninu, čímž způsobí obrovskou povodeň, která uvolní Naglfar, loď postavenou z nehtů nebožtíků. Poté se had naposledy setkává s Thorem, který mu zasadí smrtelnou ránu, ujde devět kroků a sám zemře na otravu jedem, který na něj Jörmungandr vychrlí. Tolik mytologie.

Ritter a jeho tým ale měli na mysli stroj, který měl na zemi fungovat jako tank, pod vodou se měl pohybovat jako ponorka a pod zemí jako krtek. Stroj měl být schopen dopravit výbušniny pod Maginotovu linii, případně zlikvidovat nepřátelské přístavy. První plány navrhl tým v létě 1934 a zařízení mělo měřit až 524 metrů v roztaženém a 399 metrů ve sraženém stavu. Každý článek hadova těla byl široký 6,8, dlouhý 6 a vysoký 3,5 metru. Midgard měl vážit 60 000 tun!

V přední části hada se měly nalézat vrtací hlava poháněná 9 motory o celkovém výkonu 8 800 PS a čelní ploše 23,75 m2. Vrtací soustrojí mělo výkon asi 47 500 m3 v tvrdé hornině a 237 500 m3 v měkké.

Samotný had měl být poháněn 14 elektromotory o výkonu téměř 20 000 PS, která mu dávala rychlost 30 km/h na povrchu a až 10 km/h pod povrchem země. Proud pro elektromotory měly vyrábět dieselové motory se zásobou paliva 960 m3, ze které mělo ubývat při cestě pod zemí 10 m3 za hodinu.

Pro režim ponorka měl had další motory o výkonu 3 000 PS. Midgard měl být obsluhován 30 muži, kteří měli mít k dispozici kuchyň, 3 dílny, ubytovnu, radiostanici a zařízení na výrobu umělého kouře. Výzbroj mělo tvořit 1 000 min, každá o hmotnosti 250 kg, 100 náloží o hmotnosti 10 kg a 12 kulometných dvojčat.

Monstrum samozřejmě nikdy světlo světa nespatřilo.

 

Zdroj: Z.Hák Kuriozní zbrojní projekty Třetí říše

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace