Zapomenuté letouny - Hitlerův těžký noční stíhač Blohm & Voss P 203 měl mít pístový i proudový motor

Zapomenuté letouny - Hitlerův těžký noční stíhač Blohm & Voss P 203 měl mít pístový i proudový motor
Autor: YouTube/World of Warplanes|Popisek: Blohm & Voss P 203
26 / 03 / 2019, 11:00

Projekt Blohm & Voss P 203 byl navržen jako univerzální / dálkový stíhač, schopný plnit role nočního stíhače, lehkého bombardéru a měl zvládat i roli útočného stroje. Projekt nebyl realizován.

P 203 byl koncipován jako víceúčelový stíhací bombardér, využívající smíšený pohon v jinak obvyklém uspořádání trupu stroje. V té době mohly proudové motory poskytovat vysokou maximální rychlost, ale byly nespolehlivé a při nízkých rychlostech poskytovaly nízký tah. Na druhé straně konvenční vrtule poskytovaly dobrý tah v nízkých až středních rychlostech. Použitím obou druhů pohonných jednotek bylo teoreticky možné dosáhnout vynikajícího výkonu v celém rozsahu otáček. P 203 konstruktéra Richarda Vogta měl podle návrhu nést dva pístové motory BMW 801TJ a dva proudové motory He S 011. Předpokládalo se ale nasazení i dalších proudových motorů, jako Jumo 004 (BV P.203.02) nebo BMW 003 (BV P.203.03). Pístové motory se nalézaly podle návrhu v přední části motorové gondoly na křídlech, proudové motory v zadní části.

Trup konvenčního uspořádání měl dvoumístnou kabinu v přední části, bomby měl nést ve střední části trupu a na ocase byla dálkově ovládaná zadní baterie.

Výzbroj letadla mělo být impozantní - dva kulomety MG 131 13mm, dva kulomety MG 151/15 15mm a dva kanóny MK 103 30mm, všechny pálící dopředu a umístěné na bocích trupu. K dispozici byly také dálkově ovládané kulomety MG 131 ráže 13 mm pro střelbu dozadu. Bomby o hmotnosti 1000 kg mohly být také přepravovány na externích závěsnících.

Tvůrce návrhu stroje, Dr. Richard Vogt, vizionář a jeden z nejnadanějších návrhářů letadel 30.let minulého století byl hlavním konstruktérem společnosti Blohm & Voss od roku 1933 a pod jeho vedením vznikly největší létající čluny té doby a desítky projektů a nápadů, které ale  Hitlerovské Německo nestihlo realizovat. Po válce padl do rukou USA a dále působil v leteckém průmyslu jako civilní zaměstnanec v laboratořích US Air Force, nebo u firmy Boeing. Zemřel na infarkt ve věku 85 let v lednu 1979.

Charakteristiky stroje
Posádka: 2
Délka: 16,6 m 
Rozpětí: 19,95 m
Hmotnost: 7 400 kg
Maximální hmotnost: 18 370 kg
Pohon: 2 × pístový motor BMW 801 TJ o výkonu 1 300 kW a 2 × proudový Heinkel-Hirth HeS 011
Maximální rychlost: 920 km / h ve výšce 12 000 m
Dostup: 14 300 m 

Zdroj: Luft46.com, Flying-things.ch

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace