Autor fotografie: YouTube/World of Warplanes|Popisek: Blohm & Voss P 203
Projekt Blohm & Voss P 203 byl navržen jako univerzální / dálkový stíhač, schopný plnit role nočního stíhače, lehkého bombardéru a měl zvládat i roli útočného stroje. Projekt nebyl realizován.
P 203 byl koncipován jako víceúčelový stíhací bombardér, využívající smíšený pohon v jinak obvyklém uspořádání trupu stroje. V té době mohly proudové motory poskytovat vysokou maximální rychlost, ale byly nespolehlivé a při nízkých rychlostech poskytovaly nízký tah. Na druhé straně konvenční vrtule poskytovaly dobrý tah v nízkých až středních rychlostech. Použitím obou druhů pohonných jednotek bylo teoreticky možné dosáhnout vynikajícího výkonu v celém rozsahu otáček. P 203 konstruktéra Richarda Vogta měl podle návrhu nést dva pístové motory BMW 801TJ a dva proudové motory He S 011. Předpokládalo se ale nasazení i dalších proudových motorů, jako Jumo 004 (BV P.203.02) nebo BMW 003 (BV P.203.03). Pístové motory se nalézaly podle návrhu v přední části motorové gondoly na křídlech, proudové motory v zadní části.
Trup konvenčního uspořádání měl dvoumístnou kabinu v přední části, bomby měl nést ve střední části trupu a na ocase byla dálkově ovládaná zadní baterie.
Výzbroj letadla mělo být impozantní - dva kulomety MG 131 13mm, dva kulomety MG 151/15 15mm a dva kanóny MK 103 30mm, všechny pálící dopředu a umístěné na bocích trupu. K dispozici byly také dálkově ovládané kulomety MG 131 ráže 13 mm pro střelbu dozadu. Bomby o hmotnosti 1000 kg mohly být také přepravovány na externích závěsnících.
Tvůrce návrhu stroje, Dr. Richard Vogt, vizionář a jeden z nejnadanějších návrhářů letadel 30.let minulého století byl hlavním konstruktérem společnosti Blohm & Voss od roku 1933 a pod jeho vedením vznikly největší létající čluny té doby a desítky projektů a nápadů, které ale Hitlerovské Německo nestihlo realizovat. Po válce padl do rukou USA a dále působil v leteckém průmyslu jako civilní zaměstnanec v laboratořích US Air Force, nebo u firmy Boeing. Zemřel na infarkt ve věku 85 let v lednu 1979.
Charakteristiky stroje
Posádka: 2
Délka: 16,6 m
Rozpětí: 19,95 m
Hmotnost: 7 400 kg
Maximální hmotnost: 18 370 kg
Pohon: 2 × pístový motor BMW 801 TJ o výkonu 1 300 kW a 2 × proudový Heinkel-Hirth HeS 011
Maximální rychlost: 920 km / h ve výšce 12 000 m
Dostup: 14 300 m
Zdroj: Luft46.com, Flying-things.ch